
Националният дворец на културата се превърна в сцена на превъплътените фантазии на младите български дизайнери – завършващите степен „Бакалавър“ специалност „Мода“ на НХА. Те представиха дипломните си проекти с много ентусиазъм, хъс и невероятна енергия под зоркия поглед на ръководителя на проекта Доц. Анна Аврамова и още дузина свои преподаватели, сред които проф. Майа Богданова, проф. д.н. Любомир Стойков, проф. Греди Асса, доц. д-р Мариела Гемишева и други.
Дипломното модно ревю премина под мотото „Паралелни реалности” и представи единадесет паралелни свята на студенти, които имаха за цел да сглобят различни фрагменти от своята въображаема реалност.
In Life, в качеството си на медиен партньор на събитието, стана свидетел на полета на фантазията на младите дизайнери и с удоволствие ще ви направи съпричастни на моменти от него.
Днес ви представяме паралелната реалност на Петя Балева чрез колекцията й „Бели сенки “.
Човек не става просветен, когато си представя фигури от светлина, а когато прави мрака съзнателен.
Не можем да избягаме от нея нито в реалността, нито в нашето съзнание. Най-общо казано сянката е отсъствие на светлина в дадена област или една паралелна реалност на нашия материален свят.
От гледна точка на човешкото съзнание, сянката е термин, олицетворяващ тъмната част на човешкото “аз”. Тя може да се нарече деградивна , но защо не и конструктивна – не е ли там мястото, където избутваме страховете, поривите и истинските си, но страхливи желания. Едва когато съумеем да интегрираме сянката си в съзнателния ни живот, то тогава достигаме изграждането на хармоничната ни личност.
Преливането, контрастът, противопоставянето, чистотата, разрушителността и хармонията… от деградивност да извлечеш вдъхновение.
Серията “White shadow” олицетворява сенките като една паралелна реалност на материалния, но и на вътрешния свят. Реалност, в която лошото може да се превърне в повод за нещо градивно; черното не е антипод на бялото, а прелива в него; сянката отдавна е видяна в бялото, а хармонията е изплетена от положително сиво.
Нюансите в колекцията са подтикнати от тази концепция и се надграждат от чистото бяло до плътното черно. Материите са на пръв поглед нееднородни – от фина коприна до сурова ръчно изплетена вълна се сливат в изграждането на цялостен силует. Застъпени са ръчното третиране на естествени материали в плътни сплитки и естествено багрене. Съчетание на стари техники на затепване с ново авторско излъчване.
“White shadow” е линия, съчетаваща вталени силуети с авангардно преувеличени форми. От първия чисто бял силует – символ на светлината, до последния, потънал изцяло в черно, се редуват текстури, фееричност и тежест, които говорят за безсезонност на колекцията.
Към колекцията материално идентични са и аксесоарите – серия ръчно оформени чанти от непредена вълна и плътни сплитки.
От сянката до светлината, от прозрачното до плътното, от външното до същинското – все контрасти, които дават своя смисъл едва, когато достигнем тяхната цялост.

Предишна:
„Героизъм“: Паралелните реалности на Йоан Гълъбов

Следваща:
„Апейрон“: Паралелните реалности на Теодора Спасова
Още по темата
-
Дрес код от Мелания: небрежно и стилно лято!
In FASHIONПървата дама на САЩ показа се появи със стилен небрежен летен тоалет и доказа, че ...
-
Модерен лукс от София Борисова
In FASHIONНа 15 декември на бляскаво парти в шоурума на Мерцедес – Балкан Стар, топдизайнерът на ...
-
Цветна пролет в Adidas
In FASHIONФарел Уилямс, който покори целия свят с хитовото си парче Happy, изключително добре се справя и ...
-
Моден двубой: Наташа Поли срещу Къртни Кардашиян
In FASHIONТази черна рокля на Dundas с прозрачни вложки и ресни на полата видяхме първо върху ...
Остави своя коментар през Facebook