red-christmas-presents-and-balls

Българите ще похарчат между 16 и 50 лева за коледен подарък на близките си

17 ноември 2015

Тази година, очакваната сума за коледен подарък на човек от тесния семеен кръг (родители, деца, братя и сестри) ще бъде между 16 и 50 лева. Това показват данните от проучване на платформата за сравнение на цени и продукти pazaruvaj.com. Резултатите показват, че българите имат намерение да купят подарък на 3-4 души от този кръг, като средната стойност на подарък за най-близките достига 44 лева.

Средна стойност на подарък за хората от широкия семеен кръг (баби и дядовци, леля, чичо, племенници, братовчеди и др.) e 40 лева За приятелите, отделената сума на българските интернет потребители за Коледа, е средно 26 лева, за колеги – 21 лева. Общо за всички групи средната стойност на покупка за Коледа е 39 лева.
През 2015 г., 73% от онези активни потребители на Интернет, които подаряват подаръци на приятели, предвиждат за покупки по-малко от 30 лева, а делът на планиращите да похарчат повече от 100 лева на човек е едва 3%.

По отношение на купуването на подаръци по-голямата част от интернет потребителите (86%) ще се съсредоточи главно върху тесния семеен кръг, а всеки втори активен потребител на интернет се готви с подарък за коледния празник и за още поне една друга група. Интересно е, че докато подаряването на подаръци на приятели се планира от почти една трета от потребителите (29%), в по отношение на широкия семеен кръг делът на готвещите се да ги зарадват за празниците с подарък е само 18%.

Данни от проучването показват, че 86% от българите ще купят подаръци за Коледа от електронни магазини, 39% ще го направят на място в молове и търговски центрове, 25% ще отидат в обикновен или специализиран магазин, а 18% ще купят подаръци по Интернет от частни лица или аукциони.

Българските потребители, пазаруващи в Интернет по време на коледния период тази година, планират да направят 3-4 покупки на различни видове продукти, показват данните от проучването. Най-често това ще са дрехи (55%), козметика (50%), потребителска електроника (34%), детски играчки (33%), мобилни телефони, таблети и аксесоари (31%), накрая книги (29%) и компютърни устройства (28%).

Обобщените резултати от проучване показват, че за тази Коледа средностатистическия активен потребител на Интернет се очаква да купи подаръци за около 5 души на обща стойност от 200 лева. При едно средностатистическо 4-членно семейство – ако се вземат предвид децата – пазаруването на коледни подаръци може да обремени бюджета на домакинството с около 310-315 лева. В тези изчисления не се включват разходите за празничното меню или коледната елха.

Сред различните източници, активни потребители използват преди всичко Интернет за събиране на идеи (80%). След него, следващите две най-популярни източника на информация са разглеждането в магазини (34%) и вестниците с промоции и реклами на магазините (26%).  В Интернет, 87% от българските потребители търсят идеи за коледни подаръци чрез Интернет търсачки (Google, Bing и други), 54% от тях се доверяват на сайтове за сравнение на цени и продукти, 45% се обръщат към имейл бюлетините на магазините, 39% търсят в социалните мрежи (Facebook, Pinterest, Instagram, Twitter), една четвърт (25%) гледат асортимента на онлайн магазините, а 23% от потребителите се доверяват на написаното във форумите.

снимка: pickywallpapers.com

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)