13139161_778803955555189_4867431939518405430_n

„Витошка“ става пешеходна до „Стамболийски“ от март

09 февруари 2018

От 1 март в центъра на София ще има 2 нови пешеходни зони. Ще се въведе и обещаното ограничение на скоростта за колите до 30 км/ч. в малките централни улици. Това съобщи зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев в четвъртък.

Едната пешеходно зона е естествено продължение на вече пешеходния бул. „Витоша”- от ул. „Алабин“ до бул. „Ал. Стамболийски“, а другата – обхваща част от ул. „Георг Вашингтон“ като завършек реставрираната „Западна порта на Сердика“ (в участъка от ул. „Трапезица“ до ул. „Пиротска“).

До две седмици общината ще е готова с новата организация на движението и то може да се приложи от 1 март, уточни зам.-кметът.

Столичният общински съвет взе решението за обособяването на новите пешеходни зони в края на септември миналата година със срок за изпълнение до 1 март 2018 г. То обаче бе обжалвано в съда. Крайният резултат сега е в полза на общината.

Преминаването на колите по бул. „Витоша“ ще се ограничава с кашпи с растения, каквито са поставени по вече пешеходната част от булеварда. Засега обаче ремонти в новата пешеходна зона не се предвиждат. Такива ще се правят, след като мине архитектурният конкурс за площад „Света Неделя“, който трябва да даде решение за настилките и останалите елементи от градското обзавеждане – пейки, лампи, кошчета за боклук.

Ще бъде променена посоката на движение по ул. „Позитано“ и ул. „Лавеле“. „Позитано“ вече е ще отворена откъм бул. „Хр. Ботев“, а не откъм бул. „Витоша“, както е в момента.

Ограничението на скоростта на колите до 30 км в час ще влезе в сила в района между улиците „Алабин“ и „Леге“ и булевардите „Христо Ботев“ и „Васил Левски“ и „Патриарх Евтимий”.

Въпреки че Столична община се обяви за разширяване на пешеходните пространства в София, в четвъртък общинските съветници отхвърлиха предложение за забрана на движението на коли по ул. „Алабин“. То беше направено от общинския съветник от коалиция „Сердика“ (АБВ и Социалдемократи) Войслав Тодоров. Идеята му срещна най-много критики от колегите му от ГЕРБ. Основните им аргументи бяха, че не е направен подробен анализ как ще се отрази това на трафика, а освен това ще бъде затруднен достъпът до съседните квартали. В доклада на екипа на Ян Геел за „Алабин“ се предлага да остане споделена улица между пешеходци, шофьори и велосипедисти

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)