3

Внимавайте с банкоматите по празниците!

22 декември 2017

Има механизми за защита при проблем с трансакции и неправомерно изтеглени суми, припомнят от Комисията за защита на потребителите. При неуспешен опит за теглене на пари от банкомат, но отчетени и неотменени трансакции, както и при установено неправомерно източване на средства от сметката, съществуват механизми за възстановяване на сумите, припомнят от Комисията. Ако на екрана на банкомата се появи надпис, че трансакцията е неуспешна и не може да бъде извършена в момента, а парите са отчетени като изтеглени, е необходимо клиентът да се обади в кол центъра на банката, която е издала картата.

При неуспешен опит за свързване с кол центъра от КЗП съветват в първия работен ден да се посети клон на банката и да се подаде възражение. Срокът за отговор от банката е 14-дневен. Ако отговорът не е удовлетворяващ, клиентът може да потърси съдействие от Помирителната комисия за платежни спорове към КЗП.

При тегленето по време на празници има по-голям риск и от кражби, тъй като се ползват външни банкомати. В такива периоди е най-вероятно да бъдат поставени скимиращи устройства, които могат да копират данните от картата и да откраднат пин кода. Това са и едни от най-честите измами с пластики, според специалисти.

снимка: bytrf.ru

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)