23316368_1172505549518359_2918949402309813042_n

В София ще се карат само супер автомобили?

07 ноември 2017

В София ще бъдат допускани само с автомобили от най-висок клас или с нулеви емисии на газовете. Това ще се случи, ако се изпълни заложеното в общо писмо, подписано от кметовете на София, Рим, Париж, Амстердам, Мадрид, Копенхаген, Виена, Брюксел и Хелзинки. Те настояват в ЕС да се въведат единни по-строги мерки за намаляване замърсяването на въздуха от транспорт, пише в. „Сега“.

Писмото е изпратено до ЕК и Съвета на ЕС, който след по-малко от два месеца ще мине под председателството на България. В него се обявява, че „идните месеци ще бъдат решаващи за въвеждане на амбициозни стандарти за емисиите на автомобилните газове и за ефективни контролни режими“, Може да се очаква, че България ще стане координатор на тази инициатива – по време на европредседателството.

Кметовете настояват за четири мерки.

Първата е до края на 2017 г. да бъдат въведени задължителни автомобилни тестове на европейско и национално ниво, както и строг надзор от организациите, които ги контролират.

Втората мярка предвижда да се изработят общи стандарти за допустимите емисии на въглероден двуокис с хоризонт 2025 г. и 2030 г., като целта е постепенно намаляване на емисиите от конвенционални превозни средства и широко въвеждане на превозни средства с нулеви емисии, в т.ч. от автомобилите.

Третата – да се допълнят съществуващите регулации за въглеродни емисии от автомобили със задължителни цели за продажба на превозни средства с нулеви емисии, като се осигури европейски пазар за нулеви емисии.

Четвъртата – да се предложи нов ограничителен норматив Евро 7 за автомобилните газове, който да е технологично неутрален и да позволява на градовете в Европа да отговорят на указанията за качество на въздуха на Световната здравна организация.

Най-усъвършенстваните коли в момента се произвеждат по стандартите Евро-5, Евро-6 и Евро-6+. Очаква се стандартът Евро-7 да започне да се прилага от 2019 г., като „технологичната неутралност“ ще означава, че той ще е еднакъв за бензиновите и дизеловите коли, а не както сега да се допуска разлика между двата типа двигатели.

Българите карат най-старите коли в Европа, показаха миналия месец данни на Европейската асоциация на вносителите на автомобили за възрастта на автомобилите в ЕС през 2016 г. Средната възраст на автомобилите в ЕС като цяло е била 10,7 години, при над 20 години у нас.

По актуални данни на МВР – около 40 на сто от автомобилния парк у нас през миналата година е бил над 20 години, при общо регистрирани над 4 млн. автомобила в страната. Това означава, че около 1,6 млн. леки коли над 20 години са се движили по пътищата у нас.

Едва 17 на сто от колите у нас са били под 10 години. За миналата година у нас са били закупени и регистрирани малко над 26 000 нови автомобила при внесени от ЕС над 266 000 употребявани коли.

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)