petyr-dikov-shte-iznenadame-stolichani-19621

Главният архитект на София Петър Диков подаде оставка

17 ноември 2015

Главният архитект на София Петър Диков подаде оставка, съобщава dnevnik.bg. На пресконференция днес той обяви, че се оттегля, след като заемаше поста от 2006 г. насам.

Диков е подал молба до кмета на София Йорданка Фандъкова с искане да бъде освободен от поста, считано от 9 февруари 2016 г., когато се навършват 10 години, откакто стана главен архитект, обясни той. Депозирал е и молба за освобождаването му и от директорския борд на столичния „Метрополитен“.

Оставката му идва преди новоизбраният кмет на столицата Йорданка Фандъкова да обяви екипа си в новия мандат.

По време на управлението си на направление „Архитектура и градоустройство“ Диков търпеше много критики за начина, по който взима решенията и какви предложения предлага за развитието на града.

След оставката ми следва конкурс за избор на нов главен архитект, който би могъл да приключи в началото на 2016 г. Дотогава Диков ще бъде на поста.

Той се оттегля преди да е приключил конкурсът за новия облик на центъра на града, конкурса за устройствен план на Борисовата градина, с провален конкурс за площад „Св. Неделя“ и други. По негово време се реализираха спорни проекти като ремонта на бул. „Витоша“, който стана пешеходен, като най-много критики отнесе фонтан, който въпреки обещанията на Диков и досега не е премахнат. Сред неодобряваните проекти са и кръстовището на две нива при Лъвов мост и при Семинарията, както и нереализиралата се трамвайна линия през Борисовата градина до Студентски град.

През 2009 г. беше приет общ устройствен план на София, за който опозицията в общинския съвет смята, че взима големи части от Западен парк и Борисовата градина за застрояване. Последен пример е строеж зад „Софияленд“.

През годините главният архитект даде и много идеи, които дори не бяха официално обсъждани в Столичната община. Сред тях са забрана климатиците по фасадите на сградите да не капят върху главите на минувачите, да се надстрояват с един етаж панелните блокове, също така столичният КАТ в „Дървеница“ и областният КАТ в „Слатина“ да се обединят в една сграда до т.нар. „Църна маца“. Сред идеите му са още строеж на писта за Формула 1 край Доброславци, превръщането на металургичния комбинат „Кремиковци“ в бизнес и логистичен хъб, строеж на нов национален стадион.

Работата на Петър Диков беше критикувана от много неправителствени организации, архитекти, граждани, както и от всички политически сили в общинския съвет, с изключение на ГЕРБ.

снимка: novini.bg

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)