мускулите

Защо е важно да поддържаме в добро състояние мускулите си?

29 януари 2019

Забързани в ежедневието си, рядко намираме време за упражнения, да раздвижим и тонизираме тялото си. А това е важно, за да бъдем здрави и може да ни спести много посещения при лекари.  Д-р Сергей Бубновски препоръчва да поддържаме в добро състояние мускулите си, тъй като това може да помогне не само изглеждаме по-добре, но и да нормализираме кръвното си налягане и да подобрим работата на сърцето.

На книжния пазар се появи новата книга на д-р Бубновски „100 години активен живот, или тайните на здравословното дълголетие“ (Жануа’98, 2019). Подобно на съдържанието в други негови книги, и тук става дума за това, че да се чувстваме добре и да сме здрави е необходимо движение и упражнения. Сергей Бубновски споделя:

„На горчивия въпрос, който често чувам по време на консултация: „Искате да кажете, че трябва цял живот да правя гимнастика?”, аз отговарям: „А да се къпете и да си миете зъбите само до 60 ли се каните?!”

Корицата на книгата (Жануа’98, 2019)

Корицата на книгата (Жануа’98, 2019)

Той смята, че хапчетата превръщат човека безащитен пред болестите. Във въведението  към книгата споделя:

„При болки в коленете не трябва да се оттласкваме с ръце, а да клякаме. Това не е рецепта. Това е пример. Има още болки, които трябва да управляваме, защото болката подсказва къде е нарушен кръвотокът, което означава, че мускулите не работят и затова трябва да бъдат включени. Цялата тази работа с организма може да се изпълни, в случай че човек чувства и разбира своето тяло. Хапчетата (обезболяващите, съдоразширяващите и пр.) унищожават чувствителността на тялото, изключват управлението чрез мускулите и по този начин правят човека беззащитен пред болестта. Отсъствието на достатъчно натоварване за мускулите понижава обема и скоростта на кръвотока, води до застойни явления в организма: понижава се перисталтиката на стомаха и като следствие се появяват запек, хемороиди, пропуквания на правото черво, дискенезия на жлъчоотделителните пътища (което, на свой ред води до панкреатит, камъни в жлъчката, холецистит). Този списък с болести може да се продължи, включвайки простатита при мъжете и миома на матката при жените. Лошо работещите мускули на гръдния кош водят до мастопатия при жените. Лошо и слабо работещите мускули на коремната преса водят до нарушение на перисталтиката на стомаха, влошаване на работата на бъбреците, а понижената работа на надбъбречните мускули понижава нивото на ендорфините – хормоните на радостта, което на свой ред води до заболяване на щитовидната жлеза и депресия.”

Доброто състояние на мускулите, означава добро състояние и на кръвноносните съдове, следователно и кръвопотока. Ето какво казва затова д-р Сергей Бубновски:

„При работоспособния човек, който е в постоянно движение, режимът на жизнената дейност на съдовете и ставите е друг. Движението означава постоянна скорост и достатъчен обем на кръвотока. От това следва отсъствие на застой в техните съдове, което е най-добрата профилактика за захарния диабет, атеросклерозата на съдовете, исхемичната болест на сърцето и остеохондрозата на гръбнака. Пълноценно работещото тяло това са работещите мускули, доставящи кислород, калций, вода в необходимото количество на органите и тъканите, които се нуждаят от тях, като в същото време дренират и изчистват съдовете, а значи и органите от вече преработените вещества.”

Всеки сам решава дали да бъде здрав или да взима лекарства, които имат временен ефект и обичайно се борят с последствията, а не със самия проблем. Тъй като е трудно изведнъж да се превърнем в хора, които редовно правят упражнения, може да започнете от няколко по-лесни в леглото, с които да загреете.

Вижте още: 10 упражнения в леглото по Бубновски

текст: Силвия Аризанова
снимка: Бубновски България/Facebook

 

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)