Online banking on smartphone with businessman showing screen

Измамници опитват да достигнат до паролите за електронно банкиране

07 август 2019

Измамници опитват да достигнат до паролите за електронно банкиране на податливи хора, за да източат сметките им. Повод да впрегнат инструментариума си с нови сили е инцидентът с изтичането на личните данни на милиони българи от Националната агенция по приходите (НАП).
Измамата е следната: до потребителите се изпращат подвеждащи имейли, в които се обяснява, че заради хакерската атака срещу НАП, е необходимо отново да въведат паролите си за електронно банкиране, за да се повиши сигурността им. Ако повярват на заблудата и впишат секретния си код в изпратената по имейл форма, хората на практика ще дадат достъп на престъпниците до профила си за е-банкиране.
„Винаги се използва значимо събитие, новина за хакната банка, голяма компания, а в случая НАП, за да може да се предизвика изкуствено доверие към имейлите, които получават потребителите“, обясни психологията на измамата експертът по киберсигурност Спас Иванов в ефира на Нова тв.
Неговият съвет към потребителите е да използват двуфакторна автентикация. Това означава, че всеки път, когато човек превежда пари, например трябва да получава смс, изискващ въвеждането на код за сигурност.
„Банката ви праща съобщение, което ви казва: „За да потвърдите този превод, моля въведете този код обратно в банкирането”. Това се изпраща само до един телефон”, обясни Спас Иванов. Двуфакторната автентикация вече е масово разпространено като услуга и много малко банки не я предлагат.

 

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)