„Кабаре“ дава старт на филмовия джаз фестивал „Ах, този мюзикъл“ в София

18 януари 2020

Отличеният с 8 награди „Оскар” филм „Кабаре”, по мюзикъла на Джон Кандър, ще даде началото на филмовия фестивал „Аз, този мюзикъл“, който ще се проведе между 28 януари и 4 февруари в НДК.

Чрез историята на фриволната певица Сали и нейното обкръжение, Боб Фоси предлага на широката публика фин анализ на един от най-мрачните епизоди в световната история. Музикалните изпълнения са стилизирано ехо на частните и историческите събития, а Церемониалмайсторът, като хор от древногръцка трагедия, ги представя с дълбокомислен и саркастичен коментар.

Филмът „Исус Христос Суперзвезда” на режисьора Норман Джуисън ще представи живота на Христос като човек от плът и кръв – нещо, което съвсем малко филми се осмеляват да направят. В изпълнението на Тед Нийли той изглежда объркан на моменти от статута си на първата суперзвезда, а визията на филма е изключително зрелищна.

Кабаре на Боб Фос с Лайза Минели

Кабаре

Персонажите непринудено разказват своята история, сякаш не става дума за крайъгълния камък на християнската религия, а за кариерата на обещаващ млад мъж. Не пропускайте тази блестяща и спираща дъха екранизация на едноименната рок опера на 28 януари от 19:00 ч.

Лек, забавен, привидно маниерен, но също така ироничен, дори пародиен, „Брилянтин” печели с лекота сърцата на публиката. Филмът на режисьора Рандал Клайзър създава протесков портрет на цяла една епоха, избягвайки злонамерената подигравка. Сюжетът смесва младежки главоболия с класическите елементи на мюзикъла и романтичната комедия по американски. Ритъмът ще ви увлича със симпатия и деликатност в любовната история и танцовата надпревара на Дани и Санди на 29 януари от 19:00 ч.

Само ден по-късно – на 30 януари от 19:00 ч., любителите на седмото изкуство ще могат да проследят хаотичния живот и саморазрушителния край на твореца Джо Гидиън във филма „Ах, този джаз” на режисьора Боб Фоси.

Исус Христос Суперзвезда

Исус Христос Суперзвезда

„Ах, този джаз” излъчва безспорно очарование, въпреки че подчертаната болезненост, характерна за филмите на Фоси, достига връхната си точка. Суров и тъжен като завещание, този безкомпромисен портрет на един завършен егоист с изключителна кариера и провален личен живот напомня също за режисьора в криза от „Осем и половина“ на Фелини.

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)