Хранене - храна - плаж

Как да се храним правилно през лятната си почивка?!

30 юни 2019

На почивка винаги сме склонни да си позволяваме малко повече от обичайното – включително и когато става въпрос за храна. Френски сирена, гъши дроб, азиатски сладкиши – без всичко това е трудно да си представим една дългоочаквана ваканция. Въпреки това, едва ли някой ще иска да се върне от подобно пътуване с няколко килограма повече – и не, не говорим за куфара. Кои са правилата, които е добре да следваме, ако след това не искаме да се срамуваме от кантара:

Ако почивката започва на летището

В допълнение към куфара и доброто си настроение е добре да вземете със себе си и полезна закуска, защото в някакъв момент ще бъдете обречени на полу-сух сандвич с майонеза. Подходящи са хумус, нарязани плодове и зеленчуци или ядки. Ако сте от тези, които пристигат на летището в последната минута и нямат време за голяма подготовка, може да вземете по път от безмитната зона кисело мляко с плодове или салата без майонезен  дресинг. И пийте много вода.

17bdb443e3a3232e1dc101667fa981f3

Да не се използва мини-бар

 

Не се поддавайте на провокацията на хотела и не прибягвайте към солени снаксове и напитки с високо съдържание на захар. По-добре е да си купите плодове от близкия магазин.

 

Не пропускайте закуската

 

Всеки ден започва с обилна закуска. Повечето хотели предлагат голямо разнообразие, така че защо да не се възползвате от това. Добре е да избягвате сладкиши и бекон. По-подходящи са овесена каша, бъркани яйца или омлет, тост от пълнозърнест хляб и плодове, които са богати на антиоксиданти.

ebfeb824161b61d6026bb30a7c0bc2c3

Научете повече за националната кухня

 

Преди да отидете на екскурзия, научете малко повече за националната кухня – никоя диета не си струва удоволствието от това да получите впечатления. Ако отивате в Париж – опитайте хрупкава френска франзела. В Токио можете да пропуснете хляба, но местното суши- в никакъв случай. В Капри не се лишавайте от пастата – опитайте я на  обяд, а за вечеря, изберете нещо по-леко – зеленчукова салата и белтъчна храна.

 

Поглезете се, но в рамките на разумното

 

Вие сте на почивка – не се лишавайте от десерта. Ако искате тортата – изберете малък размер и яжте бавно, наслаждавайки се на всяка хапка. Ако искате чаша алкохол – не забравяйте, че в него се „крият“ много калории, особено в коктейлите. Затова е по-добре да изберете вино или твърд алкохол с много лед.

f28f438378b87a3c6fd562f16b26d504

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)