убеждаваме

Как да убеждаваме лесно?

27 януари 2015

„Добрата идея сама по себе си е само началото“, казва един от пионерите в областта на самоусъвършенстването и постигане на личен успех Наполеон Хил. Близо половин век по-късно тази максима е сред любимите на хиляди специалисти по маркетинг и реклама, но е валидна за всяка една професионална сфера на живота. Защото добрата идея е нищо без реализацията й. А за да сторим това, почти винаги пред нас се изправя сериозното предизвикателство да убедим в нейната стойност и хората от които зависи въпросната реализация. За съжаление, не всеки от нас е надарен с достатъчно красноречие, за да е максимално убедителен в излагането на предимствата, но както се казва – „главата горе“, усмихнете се и вижте кои са изпитаните през годините подходи, които да ни помогнат да получим желаното в подобна ситуация.

1. Спечелете на своя страна колегите си
Сред най-старите и доказани като ефект психологически трикове е принципът, че „когато повторим една лъжа сто пъти, тя започва да звучи като истина“. Същото е и в бизнеса, ако чуем една идея много пъти, в крайна сметка тя започва да звучи като широко споделяно и поддържано мнение. Обсъждайте предложението си с колегите си достатъчно често, в крайна сметка крайният резултат ще е този, че за него вече ще лобирате не само вие, но и още нейни поддръжници сред колегите ви.

persuade2

2. Постигнете компромис
Според една любопитна статистика, нежният пол е далеч по-умел и успешен в преодоляването на конфликтни ситуации от мъжете. И тъй като дамите умеят бързо и лесно да откриват сходните и допирни точки в интересите си, насочете тезата си в тази посока. Съвсем скоро ще се стигне до взаимен компромис.

persuade1

3. Използвайте „личния подход“
За да склоните хората да ви се доверят и подкрепят, се възползвайте максимално от психологическия трик с „личния подход“. През годините, специалстите са доказали, че всеки един човек е далеч по-склонен да възприеме нещо, когато то е придружено с някаква житейска история. Например, ако покажете на някой, който има проблем с килограмите, филм за здравословните проблеми на хората с наднормено тегло, то вероятността да му въздействате мотивиращо в борбата за слаба фигура, е далеч по-голяма. Това е и причината често рекламите да са придружени с лични истории за успеха на продукта от потребителите.

persuade3

4. Научете се да блъфирате
Няма успешен лидер, ръководител, бизнесмен, който да не умее да използва блъф, когато той е необходим, също както най-добрите покерджии печелят игри за милиони, без дори да имат нужната комбинация от карти. По същата логика, когато някой се опитва да ни убеди в някакво мнение, почти винаги той ще си постави граници, в които да лавира. Използвайте същия маниер, но все пак си поставяйте крайна граница и особено важно – винаги обмисляте довода си така, че той да звучи достатъчно разумно, реалистично и логично.

текст: Митко Георгиев
снимки: Marketingproofs.com

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)