Как изглежда отвътре Airbus A380?

18 октомври 2016

„Знаете ли колко часа са необходими за измиването на самолета само отвън?“. С този въпрос стюардеса на Lufthansa посрещна на входа поредната групичка гости, нетърпеливи да зърнат отвътре Airbus A380 – най-големия пътнически самолет в света, който пристигна за първи път на летище „София“. И без да изчака предположения, добави: „Цели 360“.

IMG_20161016_144653

Самолетът е внушителен отвън – дължина 72.2 м., тегло 560 тона, размах на крилете, достатъчен да покрие футболно игрище, и опашка колкото осеметажна сграда. И уютен отвътре – разполага с четири класи на две нива и побира 509 пътници. Премиум икономичната класа има 52 места, икономична класа – 371 места, бизнес класа – 78 места и първа класа – осем места. За момента Lufthansa извършва полети с А380 до Делхи, Шанхай, Хюстън, Маями, Сан Франциско, Лос Анджелис, Хонконг и Сингапур.

„Усещането да летя с Airbus A380 е много специално. Това е голям самолет, който изисква и голям екипаж. Всички ние работим като задружен екип, имаме чудесни взаимоотношения и много се забавляваме по време на полетите“, сподели един от стюардите на Lufthansa. Той допълни, че броят на членовете на екипажа варира в зависимост от полетите, но заедно с пилотите е около 24 души.

IMG_20161016_144827

Внушителната машина беше приземена от старши първи офицер Марио Бакалов, единствения българин-пилот на А380 в Lufthansa. Заедно с него в пилотската кабина бе и главният пилот на авиокомпанията Раймунд Мюлер. Марио не скри вълнението си от възможността да приземи най-големия пътнически самолет в света на родна земя и призна, че днешният ден надхвърля и най-смелите му мечти.

IMG_20161016_143857

Lufthansa е най-големият оператор на А380 в Европа. Нейният главен мениджър за България Александър Толвет сподели защо авиокомпанията отдава такова предпочитание на огромната машина. „На първо място заради броя на пътниците – има трасета, за които ни е необходим голям капацитет. Местата в А380 са с 40% повече, отколкото в Boeing 747 например. Втората причина е, че потреблението на гориво е много по-ниско, т.е самолетът е благоприятен към околната среда, защото консумацията е около 3 литра на пътник на 100 км. Третата причина е, че А380 е с 30% по-тих, отколкото другите самолети“. Той допълни, че в корпуса на самолета има четири милиона части, което прави поддръжката му изключително важна.

IMG_20161016_144513

В отговор на въпрос как би коментирал решението на някои авиокомпании да се откажат от големите самолети като А380 за сметка на по-малки, които се зареждат по-лесно и поддръжката им е по-евтина, Толвет заяви, че това винаги зависи от маршрута и броя пътници. „Ако например маршрутът е Франкфурт-Сан Франциско, там ние използваме А380, защото в противен случай за същия маршрут ще трябва да ангажираме два по-малки самолета, а това не е благоприятно за околната среда и за пътниците. Но ние закупуваме и по-малки самолети за далечни разстояния, например Airbus A350. Използваме ги за маршрути, по които броят на пътниците не е толкова голям“, допълни той.

IMG_20161016_144814

Толвет посочи, че конкуренцията на нискотарифните авиокомпании е едно от най-големите предизвикателства пред Lufthansa в България. „Броят на нискотарифните компании се увеличава не само тук, а на всички пазари. Но това е различен продукт. Ние се интересуваме от по-честите полети и по-високото качество на крайния продукт. Следим внимателно развитието на нискотарифните компании, но сме в много добра позиция и се справяме с тази конкуренция“, увери той.

На въпрос за плановете на Lufthansa за бъдещи инвестиции в България, Толвет заяви, че за момента това е Lufthansa Technik, техническата служба на компанията, която строи нов хангар. „Увеличаваме броя на квалифицираните служители на 1500“, уточни той. „Всяка година търсим потенциалните възможности, но вече имаме доста висок капацитет в България, разполагаме с добри връзки до Франкфурт, Виена, Мюнхен, Цюрих. Така че за тази година нямаме планове за по-нататъшно разширяване“, допълни Толвет.

Източник: Profit

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)