Foods-for-a-Healthy-Heart

Кои са 10-те най-полезни храни за сърцето? (част I)

29 септември 2017

По традиция, на 29 септември всяка година Световната кардиологична асоциация чества Световния ден на сърцето. Неговата цел е да информира хората по света за опасността от сърдечни болести, високата смъртност, до която водят, и начините за превенция. Здравото сърце не е само, както мнозина смятат, резултат от наследственост и липса на вредни навици. Разбира се, правилното хранене е съществена част от здравословния начин на живот. А кои храни са най-полезни за сърцето, научаваме от zdrave.bg.

Вижте още: 29 септември – Световен ден на сърцето

1. Овесени ядки
Те са прекрасна закуска, богата на омега-3 мастни киселини, фолиева киселина и калий. Това, заедно с голямото количество целулоза в тях, ги прави незаменим помощник при намаляването на холестерола, както и за поддържането на тонуса на кръвоносните съдове. Колкото по-едри са зърната на овеса, толкова повече целулоза има в тях. Добавете към овесените ядки банан. Той също е богат на целулоза.

2. Сьомга
Тя е един от най-добрите източници на омега-3 ненаситени мастни киселини. 2-3 рибни ястия седмично спомагат за поддържане на нормално кръвно налягане и съсирване на кръвта. Според статистиката, сьомгата намалява с до 1/3 риска от инфаркт. Освен това тя съдържа силен антиоксидант, който запазва силната памет и здравата кожа. Сьомгата успешно може да се замени със сардини или риба тон.

Вижте още: Филе от сьомга с мед и горчица

3. Авокадо
Ако добавяте по 1/4 авокадо към салатата или месото, ще намалите нивото на „лошия“ и ще си добавите „добър“ холестерол в кръвта. Освен това особените ферменти, съдържащи се в авокадото, ускоряват процеса на усвояване на каротините от организма, които също са от значение за здравото сърце.

Вижте още: Пикантен пастет от авокадо

4. Зехтин
В него има мононенаситени мазнини, които се борят успешно с хорестеролните плаки и предотвратяват запушването на кръвоносните съдове. Резултатите от съвместно изследване, проведено от 7 национални медицински института, показват, че жителите на о. Крит умират рядко от инфаркт, въпреки че имат генетична предразположеност към високо ниво на холестерола. За приготвянето на салатите и ястията те използват само зехтин.

5. Ядки
Орехите и бадемите съдържат най-много омега-3 мастни киселини и мононенаситени мазнини. Употребата на ядки спомага за по-доброто усвояване на целулозата и за намаляване на чувството за глад.

(следва продължение)

снимка: blog.mainlinehealth.org

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)