15065220775112

Кока-Кола с лимитирана серия бутилки с български шевици

01 октомври 2017

Най-големият производител, дистрибутор и търговец на безалкохолни напитки в света Кока-Кола пусна уникална лимитирана серия от 6 дизайнерски бутилки, посветена на 6 етнографски региона в България.

Уникалното на серията е, че обединява няколко емблематични елемента – иконичната стъклена бутилка, датираща от 1915 г., ексклузивния надпис на кирилица с история от 1965 г. и отличителните за 6 български региона шевици. Бутилките ще бъдат с колекционерска стойност и могат да се намерят в партньорските заведения на компанията в страната.

„Облечените“ бутилки са отново в запазения червен цвят, комбиниран с български шевици на 6-те различни краища на България – Пиринска, Тракийска, Родопска, Шопска, Добруджанска и Северняшка. Червен е цветът не само защото е запазената марка на Кока-Кола, но според и вярванията на българите това е цветът на живота и силата. 

Кампанията наречена „Събери вдъхновение от България“ иска да даде нов живот на българската шевица по нетрадиционен начин.

Специален консултант по проекта е доц. Ана Лулева от Института по етнология и фолклористика с етнографски музей към БАН, която е част от екипа, селектирал везбените елементи за сътворяването  на красивите бутилки. 

Това не е първият път, в който България става новатор в историята на компанията.  Именно у нас беше допуснато името на легендарната марка Coca-Cola да бъде изписано на различен от латиница език. Логото на кирилица постига нечуван успех в световен план и полага началото на нова ера в развитието на бранда в различните региони на света. 

Напоследък тенденцията за връщане към фолклора и българските шевици стана много популярна в България. 

Един от брандовете, който популяризира дрехите с фолклорни мотиви е Носия. Марката е създадена с подкрепата на „Успелите“ и цели дрехите с български шевици да бъдат носени не само по национални празници, а и в ежедневието, защото „мястото на фолклора не е там, в миналото. То е тук и сега. Цели да ни обедини. Днес и утре“. Кампанията на Кока-Кола само го доказва.

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)