0bfd7af35cf9cd16f768c5a8525189ec

Луи Вюитон, Гучи, Диор и други френски модни империи забраниха слаби манекени в ревютата си

08 септември 2017

Френските модни империи Kering и LVMH, обединяващи най-големите брандове в бранша, като „Гучи“, „Сен Лоран“, „Вюитон“ и „Диор“, приеха харта, забраняваща използването на прекалено слаби манекенки и на възраст под 16 години, съобщиха AFP и Ройтерс.

Решението бе взето в навечерието на откриващата се Седмица на модата в Ню Йорк. Хартата ще предпазва моделите, но също така няма да налага на публиката образци, предразполагащи подражателките им към хранителни разстройства от типа на анорексията.

Новият правилник ще забранява на споменатите брандове наемането на модели под размер 34 за жени и под 44 за мъже. Освен това марките няма да имат правото да използват услугите на момичета под 16 години при участие в ревюта и фотосесии за възрастни. През 2015 г. във Франция беше приет закон, забраняващ използването на болезнено тънки манекенки в модната индустрия. Той предвижда шест месеца затвор за нарушителите, както и глоби, достигащи до 75 хил. евро.

По думите на един от ръководителите на модния консорциум LVMH Антоан Арно много хора дори не са знаели за съществуването на размер 32. Но някои модни дизайнери са основавали колекциите си именно на него.

„С тази практика вече е свършено! Колекциите на нашите марки ще започват от 34 размер, съобразно новоприетата харта“, изтъкна Арно.

(БТА)

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)