
На 19.05.2015 г. в Пресклуб БТА се проведе пресконференция във връзка с проекта RICHMART VINTAGE, чиято основна цел е създаването на световна PR и рекламна кампания за популяризирането на българската индустрия, туризъм, култура и утвърждаване на марката ‘’MADE IN BULGARIA’’. В пресконференцията участваха:
- ДАНИЕЛА ВЕЗИЕВА – заместник министър на икономиката;
- ХРИСТО ДИМИТРОВ – хореограф, продуцент, основател на Национален фолклорен ансамбъл „Българе”;
- МАРТИН ЙОРДАНОВ – бизнес консултант и предприемач;
- МАРТИНА МАРТИНИ – инициатор на проекта „RICHMARTVINTAGE”, 15 г. Маркетинг мениджър във фирма RICHMARTи учи дистанционно средно образование във Флорида, САЩ;
- ПРОФ. ЛЮБОМИР СТОЙКОВ – водещ на пресконференцията и консултант на проекта.
Идеята на кампанията е да популяризира „уникалното предложение”, с което България да стане разпознаваема пред света – БОГАТСТВОТО НА НЕРАВНОДЕЛНИТЕ ТАКТОВЕ в българския фолклор. Част от кампанията е и конкретната инициатива известни личности и обикновени хора, живеещи в България и в чужбина да записват видеоклип с посланието: „АЗ ХАРЕСВАМ БЪЛГАРСКИТЕ ТАНЦИ!”, както и да танцуват в клипа, ако желаят. До момента са пратени над 1000 клипа от над 60 страни по света. Сред известните личности от сферите на културата, бизнеса, политиката, които са подкрепили кампанията с видеоклип са (по азбучен ред): Александър Сано, Боби Шоу, Богдан Томов, Васил Василев – Зуека и Димитър Рачков, Графа, Деси Тенекеджиева, Десислава Банова, Джина Стоева, Иван и Андрей, Искрен Пецов, Левон Хампарцумян, Мадлен Алгафари, Михаела Филева, Николай Василев, Николета Лозанова, Петър Корумбашев, Христо Кидиков, Пендара Етно Проджект – Нина Николина, Екатерина Ангелова и Калин Вельов, Лейди Би, Силвия Кацарова, Теди Кацарова, Тони Димитрова, Трио Сопрано, Цветелин Атанасов – Елвиса, Цветелина, Яна Грудева и др.
По време на пресконференцията г-жа Даниела Везиева зам. министър на икономиката, сподели: „Проектът RICHMART VINTAGE дава възможност на всеки да популяризира България и родната продукция, чрез българските народни танци. Екипът на Министерство на икономиката работим усилено, за да подкрепим българското производство. Приветстваме и подкрепяме тази инициатива, защото тя ни дава чудесна възможност всички заедно да рекламираме и утвърдим марката „МADEINBULGARIA.” Г-жа Везиева акцентира и върху това, че проектът всъщност показва механизмите за популяризиране на българското – в интернет, чрез дигиталния свят и с малко услилие, което изисква само да отвориш душата си и да запишеш клип.
Относно икономическите измерения на проекта е важно да се отбележи, че продуктите на българските фирми се харесват в чужбина, но малкото информация за България създава огромна несигурност в потенциалните клиенти. Реализирането на проекта RICHMART VINTAGE ще подобри положителната разпознаваемост на България и това би помогнало на всички български фирми да продават по-лесно своите продукти в чужбина, както и да подобрят своите икономически показатели, а по този начин да се подобри и общият стандарт в България. Организаторите на проекта се надяват, когато българските фирми участват на световни изложения, потенциалните чуждестранни партньори да казват: ‘’О, България, знам я! Аз харесвам българските танци!’’.
Христо Димитров, отбеляза, че вече са водени разговори с представители на различни институции и на високо държавно ниво. Министърът на земеделието и храните г-жа Десислава Танева също е дала заявка, че ще подкрепи кампанията. Г-н Димитров съобщи също, че му предстоят срещи на най-високо държавно ниво – премиер и президент, където също се очаква подкрепа. Българските емигранти са около 40% от работещите българи (2,2 млн. работещи българи в чужбина и 3,2 млн. българи, работещи в България) са огромен потенциал и възможност да се съдейства за популяризиране на проекта и утвърждаване на марката ‘’MADE IN BULGARIA’’ в цял свят.
Инициаторите на кампанията и конкретно нейният вдъхновител – 15-годишната Мартина Мартини отправят апел към всички българи по света да се включат в кампанията като заснемат клип на 24 май как танцуват българско хоро и го качат в интернет. Мартин Йорданов, като предприемач в сферата на модната индустрия, акцентира върху това как тази инициатива може да се превърне в СВЕТОВНО STREETFASHIONSHOWи хорото, като едно нестандартно ревю, да покаже модата на улицата от цял свят. Българското хоро може да влезе и на световния моден подиум, защо не! Организаторите отправят и специален апел към абитуриентите, които със своя младежки ентусиазъм могат да се включат и да запишат клип по време на бала. Предвидени са и награди за най-атрактивните клипове. Специално за 24 май – Денят на българската просвета и култура и на славянската писменост, Мартин Йорданов е създал 1000 костюма с българския трикольор.
Кампанията за популяризиране на българските танци може да е начало за изграждането на един нов положителен имидж на страната, с многостранни, имиджови, икономически и културни ползи за България.

Предишна:
Индустрията от високия клас бе отличена на церемонията LIFESTYLE AWARDS 2015

Следваща:
Традиционната amfAR гала в Кан събра рекордните 30 млн. евро
Още по темата
-
Солов дебют на Ангел Ковачев събра неговите фенове
In EVENTSВ сряда вечер :PM CLUB събра част от популярните лица на музикалната сцена у нас, ...
-
Велико Търново е домакин на Фестивала „VelikoTarnovoMezi“
In EVENTSИзвестният фестивал на балканската скара „VelikoTarnovoMezi“ ще гостува от 24-ти до 28-ми май на територията на ...
-
Разпродажба на книги на различни езици
In EVENTSТози уикенд „Книжен Център Славейков“ ви кани на разпродажба на 1000 подбрани заглавия на френски, ...
-
Absolut Уорхол
In EVENTSПрез 1986 г. Анди Уорхол става първият артист, създал творба специално за Absolut, с думите “I ...
Остави своя коментар през Facebook