31093495_1727546160658359_2798188824184750080_n

Мини форум за деца и родители с фокус върху ранното развитие

10 май 2018

„Мини форум за деца и родители“ кани настоящи и бъдещи родители на своето пилотно издание, посветено на развитието на детето в първите най-важни години от формирането на личността му. Вдъхновяващи лектори от различни области ще коментират с родителите въпроси за възпитанието и развитието на децата през “първите седем”. След лекционната програма, участниците ще имат възможност в свободен разговор със специалистите да намерят отговор на своите най-важни въпроси, за да могат по-уверено да изпълняват ролята си на родители. 

Форумът ще се проведе на 12 май (събота) с начало 9:30 ч. Домакин на събитието е Детска къща „МОМО“. Необходима е предварителна регистрация на mail@gradinamomo.com 


Вход: СВОБОДЕН

Програма на форума: 

09:30 – 10:00 ч „Финландското образование и духът на етиката“, Юлияна Янкова (педагог)

Очаква ни вдъхновяваща среща с Юлияна Янкова, която наскоро се завърна от посещение във Финландия, една от държавите с челни позиции в образователните класации. Продължава ли образователната система на Финландия да бъде номер едно в света и какъв е ключът към успеха й, ще ни разкаже Юлияна. Тя ще насочи вниманието ни към това колко е важно децата да се обучават в занаяти, да им се гласува доверие и да се учат на взаимопомощ. В допълнение ще ни представи своята гледна точка защо възпитаването на децата от ранна възраст в ценности и изграждане на общност е в основата на високия стандарт на живот и просперитета на едно общество. 

10:00 – 10:30 ч „Как да стимулираме детското развитие без да му вредим“, Ива Александрова (логопед)

В ранното детско развитие има периоди, които често предизвикват тревогата на родителите. В тази лекция Ива ще ни разкаже за най-важните показатели за развитие на децата до края на ранното детство (3г.) и ще ни покаже лесни и практични начини за стимулиране на различни знания и умения.

10:30 – 11:00 ч „Ролята на движението“, Руслана Анастасова (ерготерапевт)

Участието в различни дейности ни прави значими – дава ни сила, увереност, смелост, енергия. Дава ни мотивация да преминаваме от една дейност в друга, да развиваме нови умения и да се преоткриваме. Това в още по-голяма степен важи за най-малките, ще ни каже Руслана Анастасова. Дори в ранните месеци на утробното развитие децата извършват движения в пространството. Малкото бебе от рано започва да се върти, повдига главичка, посяга да хване играчка. Около първата година децата започват своето голямо „пътуване“, с което придобиват все по-голяма независимост. Колкото повече движение има в деня на едно дете, толкова по-малка е вероятността то да изостава в една или друга сфера. Колкото повече подпомагаме и стимулираме това негово желание, то толкова по-пълноценно и удовлетворяващо ще се включва в дейности и ще е щастливо от движението на собственото си тяло. За тези и други аспекти на ролята на движението в детското развитие ще научим от Руслана Анастасова. 

11:00 – 11:30 „Как да общуваме с детето и да разпознаваме сигнали от негова страна“, Нели Цветкова (психолог)

Възрастните имаме тенденцията да се фокусираме върху вербалната комуникация, за сметка на някои от другите важни канали за изразяване, например какви емоции създаваме у другия, как се позиционираме в пространството спрямо него, накъде е обърнат погледа ни. Децата, обаче, са изключително чувствителни към тези сигнали и често получават от тях много повече информация отколкото от думите. В лекцията си Нели Цветкова ще наблегне на това как да сме по-съзнателни в невербалната си комуникация и как да забелязваме бързо какво изразяват децата през тези канали.

11:30 – 12:30 – Време за индивидуални консултации с лекторите

По време на форума организаторите предвиждат две забавни ателиета за малките посетители: 

09:30 – 10:30 ч
„Ателие за сръчковци“ с Миа

11:00 – 12:00 ч
„Без престилка и без страх“ – моделиране с глина с Руслана Анастасова
……………………………………….
Информация за лекторите:

~ Юлияна Янкова е журналист, учител и валдорфски педагог, която се стреми принципите на хуманното отглеждане, възпитаване и образоване на децата да достигнат до колкото се може повече хора. От 2013 г. води валдорфски вечери за родители, на които заедно със свои колеги представя най-важното и различното от и във валдорфската педагогика. От 2015 г. работи с деца в различни кооперативи и валдорфски инициативи. За тази година си е поставила за цел да обиколи различни европейски държави, за да наблюдава как работи в тях педагогиката на Рудолф Щайнер и други добри практики в образованието, за които да разкаже у нас. Наскоро тя посети Финландия – държавата, известна с най-доброто образование в света и 8 поредни години на челното първо място според класицията PISA, изместена от 2 г. от него от Сингапур.

~ Ива Александрова е логопед, специалист по ранно детско развитие. Създател на уеб сайт за логопедия и нарушения в развитието Логопедия.БГ, лектор на редица форуми за родителството и автор на книгата „Умно бебе-наръчник за ранното детско развитие“. Ива работи с деца и родители повече от десет години и има богат терапевтичен опит. Професионалните й интереси са насочени към превенция на нарушенията в ранното детство.

~ Руслана Анастасова е ерготерапевт, ресурсен специалист на деца със специфични образователни и социално-емоционални потребности. Завършила е „Социална работа с деца“ – бакалавърска степен, преминала е четиригодишно обучение по „Музикотерапевтични подходи в психотерапията“, притежава и следдипломна квалификация „Фамилно консултиране“. Руслана работи с деца и техните семейства от почти 15 години, член е на Българската Асоциация по Музикотерапия и пълноправен член на АБЕТ (Асоциация на българските ерготерапевти). Професионалните й интереси са свързани с емоционалното и социално развитие на децата, учене и развиване чрез игра, работа с деца със специфични образователни и емоционало-социални трудности; ерготерапевтични практики в ранна детска и училищна възраст, подкрепа на родители по пътя на отглеждане и подкрепа на деца, които имат особености в развитието.

~ Нели Цветкова е завършила психология в Германия и в момента продължава обучението си за клиничен психолог и фамилен психотерапевт в България. В работата си на училищен психолог се старае да комбинира разнообразни похвати, за да намери индивидуалния подход към всяко дете. За нея най-ценният ресурс на всеки детски психолог е да подкрепи родителите да разбират детето си и да му дадат свобода в рамки, които са комфортни за тях. В работата си с децата слага фокус върху изграждането на умения да изразяват емоциите си, да ги свързват с преживяванията си и така да изградят саморегулация и увереност. Освен работата си в училище, Нели води и група за социални и комуникативни умения на деца в предучилищна и начално-училищна възраст, както и група за взаимопомощ за тийнейджъри.

Източник: Фейсбук

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)