posti_Velikden

Най-полезните зърнени култури

09 май 2015

След тежките зимни трапези, по време на които сме консумирали предимно консервирани храни и не особено здравословни меса, Великденските пости бяха перфектният начин да изчистим организма си от насъбраните токсини. Това обаче има както своите предимства, така и своите недостатъци, най-сериозният от които е отсъствието на някои жизненоважни за здравето ни вещества като например протеините. А ако сте решили да продължите с постенето – добрата новина е, че има как да си ги набавите и от различни от животинските източници.

salata-s-kinoa

Киноа – една от най-полезните въобще храни е богат източник не само на витамини, минерали фолати, но и на значително количество протеин. И то, съдържайки всичките 9 есенциални аминокиселини, които са полезни за организма. В една чаена чаша киноа има цели 8 гр. протеин.

Чиа – макар и много миниатюрна и трудно различаваща се от лещата, тя е наситена както с протеин, така и с омега-3 мастни киселини и фибри, желязо, калций, магнезий и цинк. При това в едва две супени лъжици, се съдържат цели 10 гр. протеин.

lesta_qhniq

Леща – родният вариант е сред най-предпочитаните зърнени култури на българската трапеза и фактите показват защо. Има високо съдържание на витамин B, фибри, фолати и разбира се, на протеин (9 гр. на 100 гр. ).

Едамаме – все още не толкова наложила се у нас, тя е изключително популярна в Азия, където я консумират варена. В същността си е вид зелена соя, богата на протеин и фибри (в една чаша има толкова, колкото в 4 филии пълнозърнест хляб).

greshka-elda

Елда – тя пък е сред най-известните храни в Русия и е любопитно, че противно на ширещото се мнение, всъщност не е зърнено ръстение, а… семена на плод. Съдържа високо количество протеин, а също така и вещества като глутамин, аргинин и левцин, които намаляват холестерола. Поднася се варена или на пара, но преди това се изкисва.

Нахут – бобова култура с много високо съдържание на фибри и протеин. В една чаена чаша има цели 14 гр., а се препоръчва и за хора с висок холестерол.

текст: Митко Попов
снимки: Artofrealfood, Remedium.bg

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)