Най-популярната дума през 2014 г. е емоджи във формата на сърце

Най-популярната дума през 2014 г. е емоджи във формата на сърце

30 декември 2014

Разкриха най-популярната дума на 2014 г. и всъщност това изобщо не е дума, а символ, означаващ любов, съобщава в. „Дейли мейл“, цитиран от БГНЕС.

Емоджи във формата на сърце е било най-използвано в блоговете, в Туитър и Фейсбук и в 250 000 световни медии в последните 12 месеца, установиха анализатори. Нарастващото присъствие на емоджите или емотиконите показва, че символите си проправят път в английския език с възхода на интернет.

В момента има 722 признати символа, които изразяват емоция, състояние на ума, човек, място или предмет, а още 250 ще се появят през следващата година. Списъкът е съставен от компанията Global Language Monitor в Остин, щата Тексас, който анализира употребата на думи и символи в блогове, социални мрежи и 250 000 от най-популярните онлайн и печатни медии в света.

Изследователите открили, че емоджито във формата на сърце се е появявало милиарди пъти на ден в цял свят. Други думи, които са се сдобили с популярност през 2014 г. са „вейп“ от думата vaporise (изпарявам се – бел. ред.), използвана за електронните цигари. Тя беше обявена за дума на 2014 г. от Оксфордския речник за 2014 г. Принц Джордж също влезе в класацията (за най-популярни имена) наред с явлението „кървава луна“ – кървавочервения цвят на луната, след като премина през сянката на земята.

„В момента английският език преминава през забележителна трансформация, която не прилича на никоя друга в 1400-годишната му история – неговата система на писане, азбуката се сдобиват с писмени знаци с удивителна скорост. Тези писмени знаци са идеограми или пиктограми, които се наричат емоджи и емотикони“, заяви Пол Пеяк, президент на Global Language Monitor.

Социалните мрежи и интернет са повлияли силно върху думите, които се появяват в класацията, като хаштаг, фотобомба и кликбейт също попадат в класацията. Ебола е на първо място в списъка с имена, изпреварвайки папа Франциск и принц Джордж. Най-популярната фраза през 2014 г. е била „Горе ръцете, не стреляйте“. Тя беше измислена от протестиращите, които призоваха за действие след убийството на чернокожия младеж Майкъл Браун от Сейнт Луис, щата Мисури, през август.

Емоджи (еmoji) e японски термин, който се отнася за малки дигитални изображения, използвани при мобилните телефони или мигновените интернет съобщения. Те изобразяват настроение, предмет или действие. Не трябва да се бъркат с емотиконите – символи, съставени от пунктуационни знаци, изразяващи емоции. Японският термин emoji ojis е съставен от двете думи „e“ (картина) и „moji“ – (дума), докато емотиконът е съчетание от думите емоция (emotion) и икона (icon).

снимка: fondosblackberry.com

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)