
В сезона на ваканциите все повече и ние, и членовете на семейството ни летим в различни посоки. Ето защо потърсихме професионалните съвети и препоръки на адвокат Галина Петрова.
Летенето със самолет е безспорно отлична възможност за бързо и комфортно пътуване на сравнително поносима цена. В последните 10 години голяма популярност завоюваха и ниско тарифните авиокомпании. Те предлагат бързо транспортиране на хора със сравнително малки финансови възможности и по-малко багаж. Това доведе до голям бум в придвижването. Благодарение на това цените станаха все по-достъпни и авиотранспортът стана достъпен за доста широк кръг хора. Със сигурност това започва да се отразява на качеството – отменени полети, закъснения, загубен багаж, в повече продадени билети и други. Това са само част от проблемите, които могат да ни се случат и да помрачат ваканцията ни. Затова е важно всеки един от нас да знае правата си при пътуване със самолет.
Новите регулации в Европейския съюз дават много права на пътниците и е редно да ги познаваме и да сме информирани за тях. Може да се възползваме от тях в случай на нужда и важат, ако отпътувате, от което и да е летище в ЕС, или пристигате в ЕС с превозвач, регистриран в Съюза или в Исландия, Норвегия или Швейцария. Правилата са обвързващи за всички авиокомпании от Европейския съюз, но пътникът трябва да се е чекирал 45 минути преди полета. И все пак да започнем първо със закупуването на билет. Важно е да знаем,че не може да изискват от нас да заплатим по-висока цена за билет заради националността ни или мястото, от което купуваме билета. Когато резервирате полет онлайн, общата цена на билета, включително всички задължителни елементи като данъци и такси, трябва да бъде видима от самото начало, за да можете да сравнявате цените между авиокомпаниите и да правите информиран избор. Освен окончателната цена най-малко следната информация трябва да бъде ясно посочена: цена за превоз, данъци, летищни такси, други такси (например за сигурност или гориво) или допълнителни такси. Второ,ние имаме права и в случай, че нещо се обърка.
Ето и възможните проблеми, които могат да възникнат и какви са правата ни в подобни ситуации:
В случай на продадени билети в повече или анулиране на полет
- Когато продадените билети са повече от местата в самолета, авиокомпанията е задължена да потърси доброволци, които да се откажат от местата си на борда. Тези пътници или тези от изцяло анулирани полети имат следните права и възможности:
- Възстановяване на пълната цена на билета, когато пътуването се обезсмисля;
– Възстановяване на част от цената, когато е използвана, прелетяна едната посока;
– Да бъде предложена друга оптимална възможност, за да се реализира пътуването и придвижването до крайната дестинация;
– Презаверяване на билета за друг полет;
– В случай, че се налага допълнително чакане, засегнатите пътници имат право на допълнителна храна и напитки. При необходимост чакащите имат право на нощувка в хотел, 2 безплатни телефонни обаждания, изпращане на две електронни писма или 2 факса.
При наличието на такива обстоятелства освен гореизброените начини за решаване на проблема, имаме право и на обезщетения:
- 250 евро при полети до 1500 км.;
- 400 евро при полети над 1500 км. В границите на ЕС и при други полети на разстояние от 1500 до 3500 км.
- 600 евро при всички останали полети над 3500 км.
Това също така важи за чартърни полети и полети с фиксирана цена.
Важно е да се знае,че при отменен полет няма да получите обезщетение, ако:
- Отмяната се дължи на извънредни обстоятелства, например природни бедствия, терористичен акт и др. В това число не влизат технически проблеми и повреди;
– Сте бил информиран 2 седмици преди датата на полета по разписание, или са ви предложили алтернатива за същия маршрут с подобно на първоначалното разписание.
Полезно е да се знае,че в случай на отмяна на полет пътниците могат при определени условия да искат, наред с обезщетението, предоставено им за претърпените имуществени вреди, и обезщетение за неимуществени вреди. Освен това пътникът може да иска обезщетение поради отмяна на полета, когато самолетът е излетял, но по някаква причина е бил принуден след това да се върне на летището на излитане и този пътник е бил пренасочен към друг полет. Това са само част от съветите за пътувания в разгара на ваканциите, които ви дава адвокат Галина Петрова. Очаквайте продължение за правата ни при закъснение на полета, проблеми с багажа и фалит на авиокомпания.
(очаквайте продължение)
текст: Галина Петрова
снимки: wallpaper.com
Още по темата
-
Неизвестните приказни острови (част II)
In TRAVELНепознатите острови… Да, те са не по-малко красиви от известните „парчета земя“ в морето и ...
-
Мистичният остров Мустик
In TRAVELВаканцията ме заведе в Карибите и по точно на популярния и така красив Барбадос. Веднъж ...
-
Санкт Петербург – сбъднатата мечта на Петър Велики (видео)
In TRAVELСанкт Петербург е град, започнал от една мечта. През 1703 г. Петър Велики, 30-годишният тогава ...
-
Единственият Музей на глобуси
In ARTДали сте попадали в Музей на глобусите? Звучи рядко, дори уникално, нали? Та той е ...
Остави своя коментар през Facebook