Не „Едно“, а много Ферарита с цвят червен в Музея в Маранело

10 юли 2016

Не „Едно“, а много Ферари-та с цвят червен има в Музея в Маранело. Открийте земята на Павароти и Ферари! Интригуващо звучи, нали?
Но какъв по интересен и точен начин да бъде представена Модена – един малък северно италиански град, който обаче с право се нарича автомобилното сърце на високите скорости.
Модена е родното място на един машинен и състезателен маниак /в най-креативния смисъл на тази дума/, който в последствие ще превърне името си в нарицателно за най-добрия и бърз автомобил на планетата. Автомобилист, конструктор и предприемач, основател на Скудерия Ферари и в последствие на компанията за производство на автомобили Ферари.
През 1930 година, когато конструирал първото си кола,  Енцо Ферари не вярвал до край какво го очаква. Днес Ферари е запазен знак на Модена и може да се посети освен къщата на Енцо, превърната във футуристичен музей, така и заводите на Ферари в околностите, в градчето Маранело.

IMGP8436

Входът на Музея Ферари в Маранело

Но най-висшето удоволствие по стъпките на ревящия звяр с цвят червен е разходка в Музея Ферари. „Ферари.Гениално и тайнствено!“ – това е мотото на музея, събрал под един покрив най-великите творения на бранда, в това число и прототипи. Е, има и екземпляри от най-бързата кола в други цветове, като например сиво, синьо, жълто… Но! Не е същото! Ако ще е Ферари, то нека е червено!

IMGP8423

Първият модел на Ферари те послеща още на входа на Музея

Когато пристъпваш вратите на Музея Ферари те завладява автомобилна мания и сякаш от всички страни чуваш ревящи мотори.   Червената порта те потапя бавно и неусетно в света на най-бързия автомобил в света, една мечта за всеки ценител на високите скорости. И после неусетно се потапяш в магията…

IMGP8339

IMGP8349
Започваме обиколка на залите и първия модел, който ни посреща, е Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso  - прототип от 1962 година, който с невероятния си двигател V12,  и редица конски сили, събрани под капака му е  вдигал революционната за времето си максимална скорост от 280 км/ч.
IMGP8353

Из залите на Музея Ферари в Маранело

След силното начало,  попадаме на спортните болиди, а развитието на линията и визията им във времето е повече от впечатляваща.
IMGP8352

Различни серийни и прототипни модели на Ферари са разположени в залите на Музея Ферари в Маранело

IMGP8351IMGP8356
Ето я и прочута машина на Ferrari 166 F2q модел от 1948 година. И още много други състезателни коли, които са покорили не една и две писти на планетата. Естествено, че познавачите могат да прекарат дни в този музей и да изследват автомобилите до последни подробности и детайли, но ние все пак ще се разходим с по-обзорно око. Тук дори и да не си фен на високите скорости или специалист по двигатели и машини, непременно те заразява червеното очарование на инженерната мисъл. Всеки следващ модел е по-интересен и по-интересен.
IMGP8363
Особено внимание от страна на посетителите събира F300  от  1998 година. Двигател V10, обем 2996 куб. см, мощност 775 к.с… Какво повече му трябва на човек? Но тук има интересна история: след шест победи и пет подиума Михаел Шумахер не успява да спечели шампионата, тъй като този болид изгасва на старта в последното състезание.
DSC01778
Следват моделите на Пинифарина от  1969 година…
IMGP8370
Ferrari 166 MM Berlinetta Vignale  от 1952 година…
Залата с прототипите направо спира дъха. Убедете се само:
IMGP8384
IMGP8377
IMGP8386
IMGP8379
Определено си заслужава да се разходите из този музей, който представя света на Ферари вчера, днес и утре. Свят с дълбоки корени и блестящо минало, но също така и с амбиции да покори нови върхове и мечти.
Червено, червено…Ферари! Едно за теб, едно за мен! Какво му трябва на човека?
текст и снимки: Валерия Симеонова
А
Пър

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)