drink_fresh

Няколко заблуди за здравословната храна

13 март 2015

Ако сте от все по-увеличаващия се процент от населението, който в последно време упорито следи какво точно съдържа всеки един хранителен продукт, се налага да ви разочароваме – за съжаление не всеки надпис, който не съдържа редица „Е“-та или гласи „нискокалорично“, всъщност е полезен за здравето. Същото е положението и при антилюбителите на месото, за които и по принцип се счита, че консумират далеч по-полезни храни в сравнение с останалите. Ето и кои са най-популярните заблуди в това отношение:

Натуралните сокове – вероятно смятате, че ако ежедневно предпочитате т.н. „натурални сокове“ пред безалкохолните напитки, сте на прав път. Истината не е точно такава – всяка кутия от тях в магазина има определен срок на пастьоризация, а през въпросния процес почти всичи полезни витамини и минерали в тях се изгубват. Дори и на етикета да четете „съдържание на плод – 100%“, по-добре да си направите фреш в домашни условия, така поне със сигурност ще подсилите организма си.

pulnozurnest_hliab

Пълнозърнестият хляб – в почти всички вериги можете да откриете хляб с определение „пълнозърнест“, но в 99% от тях той всъщност не е изцяло такъв. Производителите използват честа практика да го правят с бяло брашно и оцветители, добавяйки малко фибри и пълнозърнесто брашно. Логично, подобен продукт съвсем не е толкова полезен, така че ще ви насърчим със същия съвет – правите си сами домашен хляб, използвайки 100% пълнозърнесто брашно.

Кисело мляко или йогурт – мнозина хвалят киселите млечни продукти заради полезните бактерии, но те са в минимално количество и ако млякото е пастьоризирано, организмът буквално ще „вложи“ повече за преработката, отколкото ще „получи“. И не се подвеждайте по надписи „обезмаслен“ или „лайт“, за да е такъв, въпросният продукт със сигурност ще съдържа химически вещества, вредни за здравето или ще е пълен с нишесте. Вместо това, бихте могли да се сдобиете с прясно мляко от село и сами да си квасите.

Yogurt

Вегетариански бургери – да, месото може и да го няма, но сандвичът най-често е от бяло брашно, а заместителят се явява соята, която е значително по-вредна от месните продукти. Освен, че се усвоява много по-трудно от организма и води до повишаване на теглото, тя причинява и преждевременно стареене.
Плод за десерт – всеки един диетолог ще ви каже, че сами по себе си плодовете са полезни, но съчетани с друга храна, носят само вреда. Причината – консумацията им след основно хранене предизвиква процес на ферментация и затруднява разграждането на хранителните вещества в стомаха. Затова те винаги се ядат или 30 минути преди закуска, обяд, вечеря или поне два часа след стабилно похапване.

Снимки: Momitforward.com, Healthtalk.com

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)