ходене

Осем ползи от ходенето

17 април 2018

Да бъдеш постоянно във форма е трудно, но това със сигурност е нещо, на което всеки трябва да обърне внимание, ако иска да бъде здрав. Това обаче не означава, че трябва да посещавате спортната зала всеки ден или да тичате по пет километра всяка сутрин. Редовното ходене може да бъде достатъчно, за да ви поддържа здрави. Позитивите от ходенето са много.

Освен, че подобрява вашето психологическо и сърдечно здраве и подпомага губенето на килограми, ходенето редовно може да бъде чудесен начин да глътнете свеж въздух  и да си набавите така нужният витамин D от слънчевите лъчи. Дори само да излезете навън и да се разтъпчете за кратко, това бързо ще подобри вашето настроение и отношение към всичко около вас.

Представяме ви осем позитивни следствия от  ходенето. Ако отделяте по 30 мин за ходене всеки ден, вие ще забележите подобрение във вашето физическо и ментално здраве. Ето как:

1. Ще подобри физическото ви здраве:  Едно от основните предимства на ходенето е подобряването на настроението. То може също така да смекчи симптомите и на депресия или тревога.

2. Помага за свалянето на килограми: Изследователите от Harvard Medical School откриват, че  редовното ходене може да редуцира ефекта от генетичното предразположение към пълнеене.

3. Намалява рисковете от определени типове рак: Две изследвания от American Society for Clinical Oncology показват, че ходенето по три часа на седмица, може да редуцира риска от рак на дробовете наполовина.

4. Помага за задравяването на имунната система : Ходенето повече от 30 минути на ден подобрява нивото на имунните клетки в тялото, според изследване на Appalachian State University – North Carolina.

5. Ходенето може да предотврати появата на диабет: Американската Асоциация за Диабет твърди, че „упражненията помагат на тялото да усвоява по- удачно инсулина„, особено ако се разхождаме за кратко след хранене.

6. Намалява гладът за сладко и нуждата от постоянното хапване, породено от стрес : Изследване на  Университета Ексетър открива, че ходенето макар и за 15 минути може да помогне за намаляване нуждата от сладко. Намалява и вълчият глад в стресови ситуации.

7. Има големи позитиви за сърцето: Един от големите позитиви на ходенето е  подобряване работата на сърцето.  Изследване на Harvard Medical School открива, че ходенето дори и за 20 мин на ден, може да редуцира риска от заболяване на сърцето с 30 %.

8. Помага за запазване на мобилността и в напреднала възраст: Изследване на Американската Медицинска Асоциация заключава, че ходенето помага за по- доброто физическо здраве при хора над 70 и 89 годишна възраст. Тези, които редовно правят физически натоварвания в младостта си, решително редуцират възможността за инвалидизиране в своята старост.

Бъдете здрави! :)

Източник: providr.com

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)