meditation.giphy-25

Останете в къщи! 10 алтернативни идеи, с които да се захванем в самоизолация

23 март 2020

Коронавирусът остава основната тема в дневния ред на новините. Е, принудени сме не само да следваме посланията за това как се развива ситуацията в света, но и да възстановяваме обичайния си начин на живот: да се учим на самодисциплина и да организираме работа от дома, както и да намираме забавление, без да излизаме от дома си.
Но какво ще стане, ако не обичате да разглеждате музеи он-лайн, не сте почитатели на виртуалната опера или всички книги в къщата вече са прочетени?
Подбрахме за вас няколко алтернативни идеи как да прекарваме времето си у дома и да го оползотворите:

1. Започнете да водите дневник
Без шега! Защо не започнете да го правите – за себе си и за потомството. Какво ще кажат потомците за това, разбира се, е неизвестно и наистина няма значение – основното е, че за вас това може да се превърне в приятен успокояващ ритуал и вид психологическо облекчение.

2. Преподредете гардеробите
Освободете място за наблъсканите си дрехи, като разчистите и изхвърлите голяма част от тях. Със сигурност пазите дрехи, които няма да облечете повече и ги пазите, само защото сте почитатели на Плюшкин. Освен това – чистенето на гардеробите е доста психически освобождаващо – съветват психотерапевтите.


3. Разглеждайте снимки
Докато границите са затворени и планираните ваканции са под въпрос, време е да се отдадете на спомени и в същото време най-накрая да възстановите реда в цифровия си архив.
Разпределете всичко в папки, изберете най-любимите моменти,  прехвърлете снимките от телефона на компютъра, за да освободите паметта. А и ще преоцените много от нещата в живота си.

4. Учете всеки ден по стихотворение
Лишаване от свобода в четири стени, особено за най-общителните и любопитни, може да бъде истинска мъка.
За да поддържате мозъка си в добра форма, направете си правило да наизустявате стихотворение всеки ден. До края на карантината ще имате цяла програма за творческа вечер – изненадайте приятелите си на първото офлайн парти.

5. Станете готвач
Е, годишното предлагане на елда вече е направено? Ще трябва да го изядем сега! Богатият избор на продукти /тоалетната хартия не става за готвене/ ще ви помогне да разнообразите менюто.
Пригответе ястията, за които никога не ви е оставало време,  пътувайте по света през готварски книги!
Ако живеете не сами, а с партньор, например, гответе заедно или, обратно, организирайте предизвикателство: нека всички изненадат другия с ново ястие.

6. Започнете да рисувате
Дори, ако за последен път сте държаха цветен молив на урок в началното училище,  просто опитайте, поне за терапевтични цели.
Можете да започнете с оцветяване на мандалата – заготовките могат лесно да бъдат намерени в Интернет и отпечатани. Тази дейност е много медитативна и ще ви помогне да се разсеете от тревожните мисли.
Ако чувствате сили за независимо творчество, правете бързи скици от ежедневието: чаша кафе на масата, гледка от прозореца или любимата котка.



7. Правете медитация
Паниката, преди необходимата сега самоизолация, се обяснява с един от основните страхове на много хора – да останат сами със себе си и своите мисли. Но както се казва, не е нужно да се криете от страх, можете да го победите!
Няма какво да правя? И недейте. Просто седнете на пода, затворете очи и дишайте дълбоко. Първите пет минути ще бъдат тревожни, следващите десет ще се борят с гняв и желанието да се изправят, до двадесетата минута може да се появи паническа атака – не се поддавайте. Вие сте по-силни. И по-спокойно.
Включете запис на пеене на птици, звука на дъжд или сърф. Единството с природата, макар и виртуално, ще се разсеете от тревожните мисли.

8.Научете как да правите самомасаж
Карантината е чудесна възможност да отделите повече време за себе си, здравето и красотата си и, например, да научите как да масажирате лицето (онлайн програми колкото искате).
Не забравяйте за основите на конвенционалната профилактика: през целия ден мийте ръцете си със сапун и дезинфектирайте с антисептични средства.
Обадете се на родители и приятели

9. Оладете се на родители и приятели
Намаляването на социалните контакти не означава пълното им разпадане. Трудно ли ви е в четири стени? На други също. И можете да сте близо, като се чувате по телефона.  Обаждайте се на родителите си повече от веднъж дневно и всеки ден организирайте вечерни видеоконференции с приятели, за да обсъждате новините за деня.


10. Направете си мини градина
Ако имате двор, това ще лъде идеално занимание. Купете тор,  семена и действайте!  Ако сте напълно неопитни в тези въпроси, първо прочетете тематичните форуми. А тези, които живеят в апартаменти, могат да направят малка градинка на балкона или на перваза на прозореца с билки, например мента, босилек или спанак и след това да преминете към по-„сложни“ опции: у дома можете да отглеждате и чери домати, моркови, репички, ягоди.

Критичните моменти винаги благоприятстват мислите за бъдещето. А и мислете най-вече за това как самоизолацията ще свърши, коронавирусът ще отмине, а и този ретрограден Меркурий ще се оттегли все някога…

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)