най- дългият мост в Китай

Откриха официално най-дългия мост в Китай

23 октомври 2018

Китайския президент Си Дзинпин откри официално най-дългия мост в света, девет години след старта на неговия строеж.

Заедно с свързващите пътища, мостът достига дължина от 55 километра и свързва Хонг Конг а Макау и най-близкия водещ град на китайска земя – Чжухай.

Изграждането на моста струва 20 милиарда долара, като строежът е спиран неколкократно.

Изграждането е озабавено заради проблеми със сигурността на моста. Най- малко 18 работници са офцилно загинали при строежа му.

Господин Си ще води церемонията по откриването на моста в град Чжухай заедно с лидерите на Хонг Конг и Макау във вторник. Мостът ще бъде отворен за обикновения тряфик от сряда.

Какво е специалното в този мост?

Мостът свързва три крайбрежни града в югоизточен Китай – Хонг Конг, Макау и Чжухай.

Мостът е построен така, че да издържа на земетресения и тайфуни. Построен е от 400,000 тона стомана, достатъчни за изграждането на 60 Айфевови кули.

Около 30 километра е дължината на частта, която се разпростира над морето от делтата на Перлената река. За да се даде възможност на корабите да минават от там, е изградена 6,7 километра дълъг участък, като подводен тунел на моста, между два острова.

Останалите секции на моста са свързващи пътища, виадукти и тунели осигуряващи връзката на Чжухай и Хонг Конг с главната част на моста.

 _103959748_hong_kong_bridge_6_640-nc

Защо е построен?

Това е част от китайския план да се изгради Greater Bay Area (най- големият залив), вкючващ Хонг Конг, Макау  и 9 други града в Китай.

Това пространство по настоящем е дом на 68 милиона души.

В миналото пътят между Чжухай и Хонг Конг е отнемал около 4 часа. С новия мост това време се съкращава на 30 минути.

Всеки ли ще може да пътува през този мост?

Не. Този, който иска да прекоси моста ще трябва да има специално разрешение, съобразено с квота. Всички превозни средства ще плащат за преминаването чрез толл ситема.

Мостът не е част от системата за публичен транспорт и автобусите също ще трябва да плащат. Властите изчисляват, че дневно около 9,200 превозни средства ще ползват моста всеки ден. Те по- късно намаляват числото на това предположение, заради изградена наскоро нова система на градския транспорт в региона.

Какво мислят хората за всичко това?

Изграждането на моста е посрещнато много критично. Напърво време го наричат „моста на смъртта“, заради многото загинали работници по време на изграждането.

Има и големи тревоги за влиянието  му върху околната среда и водите.

Природозащитниците настояват, че мостът ще окаже негативно влияние върху морския живот и най- вече върху популацията на белия китайски делфин.

 

Ше си струва ли цената?

Не съм сигурна, че мостът може да си покрива разходите ако не се използва от много превозни средства“, казва Таня Чанг пред BBC News Chinese.

Всъщност съм сигурна,че мостът никога няма да изкарва достатъчно, за да изплати изграждането си„.

Критиците наричат моста „големият бял слон“, заради гарантираната загуба. Други казват, че той е символ подчераващ връзката на Хонг Конг с Китай.

Източник: ББС

Снимка: Getty Images

 

 

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)