comment-choisir-son-avocat

Седем грешки с профилните снимки за CV и социалните мрежи

17 февруари 2016

Първо сама кадрирате снимка, на която сте с приятели и показвате, че сте звездата на шоуто, притисната като в сандвич между рамото на Патрик и кичурите на Мартина. Разбира се, по-късно сте я заменили със снимка, която сте направили с вашата уебкамера… доста евтино. След това се спирате на строга снимка на сив фон, която изглежда като направена в Източна Германия през 1970-те.
Независимо дали заради CV-то си или заради социалните мрежи, ние си мислим, че имаме основните познания по въпроса за профилните снимки. Кратък преглед на LinkedIn е достатъчен обаче да ни накара да се усъмним. Нека се разходим из грешките, за да не ги допускаме, когато слагаме лицето си в интернет. Имидж консултантът Мюриел Еден описва за „Фигаро“ седем основни грешки при снимките за автобиография или за социалните мрежи.

Снимка „домашен майстор“

Вие сте в добра форма и с лек загар, намирате се на катамаран, който плава върху тюркоазените води на Гваделупа. Изглежда давате най-доброто от себе си – но не и що се отнася до компетността ви на търговец за Nestlé например. Хората твърде често слагат лични снимки. Вашият портрет трябва да отразява вашия профил, вашите качества, вашите компетентности. Вместо да кадрирате само главата си от обща снимка, направете нова, истинска и професионална снимка.

Снимка „загадка“

Твърде скромна, избирате снимка, на която разговаряте с двама приятели. Човек отгатва, че сте социална и атмосферата в групата ви е приятна… но без много да се забелязвате. Хората забравят, че е важна не снимката изобщо, те самите са най-важното от снимката. Очаква се на нея да си вижда човекът, неговата личност. Без нея текстът в автобиографията ви губи смисъл. Да се възползваме от това, че в този момент ние сме център на разговора и да съществуваме заради самите себе си. Направете усилие и опитайте да си направите автопортрет – живеем в епохата на селфи-то все пак, не бъдете излишно скромни. Цялото пространство на кадъра е само ваше, можете да зумнете лицето си, ако е необходимо. Не забравяйте, че в социалните мрежи профилната снимка е малка.

Снимката „карай да върви“

Вие разбирате, че е важно, но подхождате немарливо. Опъвате бял чаршаф на стената, обличате най-бялата си риза, усихвате се леко, след като сте си измили зъбите и косите с енергичността на броненосец. Донагласявате набързо направения кадър. Резултатът: нахлувате в снимката, както данъчен инспектор изпълва шпионката на вратата ви. Прическата ви изглежда спихната, очите – леко зачервени. „Става“, си казвате вие. Колко лекомислено! Вашите контакти ще свикнат с тази ваша снимка и ще ви идентифицират с нея. Ако сте ръководител, не можете да изглеждате глупаво или безпомощно. Снимката трябва да отразява вашите ценности и вашия статус. Тъй като не сте служител „средно ниво“, направете и снимката си на необходимата висота. Отидете на фризьор, повикайте приятел-фотограф, изпробвайти няколко дрехи (като избягвате цветовете, които „горят“ , но също и кафявото), сложете грим. Не е нужно да „изтърпявате“ снимката, а да я направите като снимка на вашата сватба с бъдещата ви блестяща кариера.

Снимка без усмивка
Не можете да задържите доверието към себе си между стинатите си зъби. Отпуснете се: можете да бъдете мили и симпатични. Винаги е добре да се усмихвате. Изпращате позитивно послание, когато показвате радост. И няма защо да се страхувате да я покажете.

Снимка, която сами си избираме

Ние възприемаме физиката и гласа си по един начин, останалите хора ги възприемат различно. Очите ви ще бъдат предубедени: ще изберете позата и снимката, на която изглеждате най-красиви, а не снимката, на която сте най-изразителни, диманични, одухотворени. Ако на вашите приятели им липсва искреност и можете да си позволите този разход – обърнете се към имиджов консултант. Той ще избере кое е най-подходящо за вас – дали да се снимате на бял фон или на открито, дали да снимате само лицето си или американски план, дали снимката да е кадрирана до ключиците или до пъпа.

Снимка „веднъж завинаги“
Най-накрая имате снимката, която искате. Но не се колебайте да продължите да се снимате, като сменяте прическата и облеклото – начин да си запазите няколко патрона за по-нататък. Снимката губи своята актуалност след 6 месеца. След това тя няма да предизвиква изненада, вашите приятели няма да я разглеждат. В мрежата трябва да поддържате динамиката, която тя е наложила, и да обновявате данните си. Снимките ни трябва да еволюират, както се разива и професионалната ни кариера.

И накрая: Не лъжете

Влезли сте в играта и искате да се отличите. Внимавайте с предозирането. Забранете си фотошопа и злоупотребата с ретуша. Целта на вашата снимка е да създаде добро първо впечатление, а не колегите ви да не ви познаят. /manager.bg

снимка: pagesdupalais.com

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)