old-gouda-3485_960_720

Сиренето гауда влезе в списъка на суперхраните

05 ноември 2018

Конопеното семе, годжиберито и авокадото имат нещо общо. Те са в списъка на така наречeните суперхрани. Става дума за храни, които съдържат определени вещества в особено големи количества. Благодарение на тях можем да се храним изключително здравословно и балансирано. Сега в списъка се нарежда и един нетипичен представител – сиренето гауда.

Гаудата става суперхрана
Това може само да зарадва производителите на този вид сирене в Холандия, откъдето произлиза. Едно актуално изследване на Американската национална библиотека на медицинските институти откри, че гаудата е доставчик на витамин K2. Ако не знаете за какво служи той, не сте единствените. Витамин К2 е един от най-непознатите витамини. Той обаче е изключително важен за нашето тяло. Вкусното сирене е пълно и със здравословни мастни киселини и има допълнителна порция белтъчини. Както вече е ясно, не само екзотичните плодове и семената могат да бъдат суперхрани.

Как гаудата е най-вкусна?
Представяме ви няколко начина, по които можете да приготвяте гаудата…

1. На филийка
Едва ли има закуска в Западна Европа, на която да не ви предложат филийка с някакъв вид сирене. В Холандия, Германия, а и на други места, гаудата е едно от най-любимите сирена. Можете да я комбинирате с пресен зеленчук, масло или дори ананас за силен старт на деня.

2. На кубчета в салатата
Зелена салата с домати и кубчета гауда, скилидка чесън и няколко стръкчета розмарин, залети с малко зехтин – вкусно! Можете да добавите и други неща, като допълнителнa сол и черен пипер на вкус. Няколко черни маслини също се съчетават чудесно с другите вкусове.

3. Хапки с гауда и грозде
Забийте на клечка за зъби зърно грозде и кубче гауда, аранжирайте в чиния и поднесете като мезе към вино или на някое градинско парти.

4. Запечена върху ястие
Гаудата е класика, когато става дума за разтопено или запечено сирене. Малко сирена изглеждат толкова привлекателно, когато се запекат. Може да се използва за филийки, зеленчуци, огретен или паста. Младата гауда е особено подходяща за зеленчукови ястия. По-зрелият вариант може да комбинирате с по-силни подправки или със зеленчуци, които нямат силно изразен вкус.

снимка: pixabay.com

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)