5e_7lck8d

Софийското метро е сред 10-те най-успешни проекта в Европа

26 ноември 2017

Кметът Йорданка Фандъкова и транспортният министър Ивайло Московски провериха строителството на първия етап от третата линия на метрото. В момента се изграждат два от трите етапа на третата линия на метрото в София- от бул. „Владимир Вазов“- бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“- Орлов мост- НДК- ж.к. „Красно село“- ж.к. „Овча купел“ с дължина 11,6 км и 12 метростанции, съобщи „Фокус“.

Първият етап е с дължина 7,8 км с 8 метростанции. Стойността му е 398 млн. евро, от които 322 млн. евро са безвъзмездна финансова помощ по ОП „Транспорт“ и 76 млн. евро местно съфинансиране. Включена е стойността и доставката на 20 метровлака.

Очаква се етапът да бъде завършен през есента на 2019 година. Дължината на втория етап е 3,8 км с 4 метростанции. Общата му стойност е 102 млн. евро- 68,5 млн. евро и 33,4 млн. евро съфинансиране.

В началото на 2020 година се очаква завършването и на втория етап.

Кметът Йорданка Фандъкова заяви, че дейностите по третата линия на метрото вървят в срок, като над 47% от дейностите от първите 8 км са изпълнени.

„Метрото е и най-големият екологичен проект и полза за качеството на въздуха“, коментира кметът.

Транспортният министър Ивайло Московски уточни, че 250 млн. лева са инвестираните средства в проекта по ОП „Транспорт“. Според него метрото винаги е било изключително добре подготвен проект, който изпреварва всички други заради добрата организация и високия професионализъм.

Директорът на „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев заяви: „Метрото е давано за пример, защото за последните 10 години имаме изпълнени 21 км. ново метро. Ако направим сравнение с други източноевропейски страни там има 5-6 км“.

Той поясни, че по метростанциите се изпълняват всички конструкции, необходими за да може да мине машината през тях, като една от най-сложните е тази на Орлов мост.

Според прогнозите над 130 хил. пътници ще използват метрото по първия и втория етап на третата линия.

Тя ще се свързва с ж.п. гарата в кв. „Горна баня“, а чрез първата и втората линия и с летището, автогарата и Централната ж.п. гара.

35 хил. часа дневно ще бъдат спестени от пътуване. Трафикът по трасето ще се намали с 25%. Автомобилите в движение дневно ще бъдат с 14 хил. по малко. С над 11 хил. тона годишно ще се намалят изхвърляните вредни газове.

снимка: Shutterstock

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)