rainy-83136_960_720

Стрес и депресия по празниците

31 декември 2018

Празниците за повечето хора са забавно време от годината, изпълнено с партита, тържества, социални събирания със семейство и приятели. За мнозина обаче, това е време изпълнено с тъга, самоанализ, самота и тревожност.

Какви са причините за празничната депресия?
Тъгата е истинско и лично усещане. Това което кара човек да се чувства тъжен, може да не е повлияно от друг човек. Типичните източници на тъга включват: стрес, умора, нереалистични очаквания, финансов стрес, невъзможност да бъдете с приятелите и семейството си, напомняне на тежка загуба.Балансирането между задълженията – пазаруване, партита, семейни задължения, гости, може да доведе до чувство на претовареност и повишено напрежение. Хората, които се възприемат като депресирани, може да развият стресов отговор, като: главоболие, прекомерно пиене, преяждане, безсъние. Други пък могат да изпитат тъга на Нова година. Това може да е резултат от прекомерни очаквания и разочарования от предходната година, в съчетание със стреса и умората.

Вижте още: Учените откриха лесен способ за преборване на депресията

Съвети за справяне със стреса и депресията
Изградете си реалистични очаквания; поставете си реалистични цели за себе си; щадете се; не поемайте повече отговорности, отколкото можете да се справите; направете списък с приоритетите си. Това може да направи задачите ви по-лесно управляеми. Бъдете реалисти за това, какво можете и какво не можете да направите; не влагайте цялата си енергия само в един ден. Живейте и се наслаждавайте на момента; гледайте на бъдещето с оптимизъм; не си създавайте сами разочарования, сравнявайки днешния момент с добрите стари дни от миналото. Ако сте самотни, опитайте се доброволно да отделите част от времето си, за да помагате на другите. Търсете дейности, които са безплатни и ви радват, като да се наслаждавате на празничната украса, отидете из магазините без да купувате нищо, наслаждавайте се на красотата на зимата. Намалете пиенето, тъй като злоупотребата с алкохол увеличава чувството на депресия. Опитайте нещо ново. Празнувайте по различен начин. Прекарвайте времето си с хора, които ви подкрепят и са загрижени за вас. Създайте нови приятелства. Свържете се с някой стар приятел и се заредете с настроение. Отделете време за себе си! Споделете отговорностите си с другите. Следете разходите си. Надхвърлянето на бюджета може да доведе до депресия, когато пристигнат сметките. Неплатените сметки могат да доведат до по-нататъшен стрес и депресия.

Снимка: Pixabay.com

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)