Сьомга

Сьомга на тиган

21 октомври 2014

Сьомгата е несистематична група риби от семейство Пъстървови (Salmonidae).
Сьомгата е една от най-качествените риби, която може да достигне до 150 см дължина и до 40 кг тегло, с много вкусно тлъсто месо, с едър оранжевочервен хайвер.
Суровото месо от сьомга обикновено е оранжево на цвят, въпреки че има някои видове дива сьомга с бяло месо.
Естественият цвят на сьомгата е резултат от каротеноидни пигменти в месото.
Дивата сьомга получава тези каротеноиди от яденето на крил и други малки миди.
Сьомгата е една от най-богатите на Омега 3 мастни киселини храна. В същото време, е богата и на протеини и бедна на калории и наситени мазнини.
Сьомгата е прекрасен източник на протеини, които ни доставят важни аминокиселини, жизненоважни за организма ни.
Най-популярните видове сьомга са кралската, японската, атлантическата, червената и розовата сьомга.
Отглеждането на Атлантическата сьомга датира от 19 век, когато в Обединеното кралство се въвеждат за пръв път люпилните техники.
Сьомгата може да консумира маринована, печена, пушена или пържена.
Често се маринова в лимонов сок, зехтин и билки.
Напълно недопустимо е съчетаването на сьомга с лютиво, сладко, кетчуп или сирене.
Комбинацията им може да доведе до сериозни стомашни проблеми.
Пушената сьомга трябва да се избягва от бременни жени, тъй като съдържа бактерията листерия.

Предлагаме ви бърза и лесна рецепта за Сьомга на тиган

Необходими продукти:

400 г филе сьомга
50 г масло
1/2 лимон
сол на вкус

Начин на приготвяне:

Загряваме маслото в тиган.
Осоляваме сьомгата и я „пускаме“ в маслото.
Пържим до златиста коричка.
Преди сервиране изцеждаме лимона върху сьомгата и по желание, гарнираме със ситно нарязан магданоз и печени зеленчуци.

текст: Нина Тодорова
Снимка: flickr.com

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)