15151384_567917666740720_1783486070_n

Топ 10 най-полезни плодове и зеленчуци на есента

07 октомври 2017

Есента тържествува из дните ни, килимът от есенни листа започва да се постиля земята, а природата ни дава едни от най-хубавите си плодове. Богатият асортимент от плодове и зеленчуци, събрали слънцето на лятото вече са на нашата трапеза и ни дават възможност за балансирано хранене и здравословно отслабване. Консумирането на тъмно оцветени зеленчуци и сочни плодове зарежда организма с фитохимикали и хранителни вещества, които укрепват имунната система и я подготвят за посрещане на зимата.

Ето и топ 10 от най-полезните есенни храни:

Ябълки – съдържат флавоноиди, едни от най-мощните антиоксиданти. Борят се с инфекциите и алергиите, предпазвайки от есенните вирусите. Подобряват състоянието на кожата и подмладяват.

closeup.pumpkins_

Тиква – с високо съдържание на антиоксиданти, бета-каротен, витамин С и фолиева киселина. Тиквените семки пък са богати на цинк и омега-3 мастни киселини. Овлажнява кожата и я предпазва от инфекции.

Червени боровинки – вкусни, сочни и супер здравословни. Нискокалорични, богати на антоцианини – антиоксиданти, които укрепват сърцето. Предпазват от стомашни заболявания, уринарни инфекции и някои форми на рак.

Карфиол -  богат е на витамините С, В1 и В2. Съдържа 6 – 8 % сухо вещество, 2 – 4 % захари и белтъци.

15209233_567917586740728_1227376385_n

Чесън – природното лекарство. Съдържа алицин – химикал, който се бори с всякакви вируси и бактерии. Намалява нивото на „лошия“ холестерол в кръвта и предпазва от рак. Подобрява настроението.

Джинджифил – комфортна храна за есента, тъй като дава много топлина. Независимо дали го пиете като чай, на туршия или суров, предимствата на този корен са безброй. Помага при кашлица, настинка и болки в гърлото, стомашни проблеми, повръщане и алергии. 

Сладки картофи – богати на бета-каротен и витамин С, укрепват имунната система и предпазват от настинки и инфекции. Имат нисък гликемичен индекс и са идеален избор за диабетици. Подобряват храносмилането и лекуват запек.

15151420_567917623407391_550501732_n

Нар – един от най-ценните и полезни плодове на есента. Може да консумирате под формата на пресен сок, да добавяте към ястия и салати. Докато се наслаждавате на вкуса му, вие си доставяте и добри количества желязо, витамини B6 и C.

Цвекло – красивите лилаво-розови цветове на цвеклото показват, че то е богато на флавоноиди, които функционират като антиоксиданти. Два от тези антиоксиданти са с особено силни противовъзпалителни свойства – бетанин и вулгаксантин

Круши – чудесен източник на фибри. Крушите имат забележително съдържание на фибри, около 4-6 грама на средно голям плод. Различни проучвания са установили, че хората, които консумират повече плодове и зеленчуци, като цяло имат по-ниски нива на сърдечни заболявания и дори по-ниски нива на смъртност от болести като инфаркт и инсулт. Това се дължи на благоприятното въздействие на фибрите върху нивата на кръвното налягане и холестерола

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)