Eating_Brain_Food

Топ 20 на храните за вашия мозък (част II)

21 март 2017

Всички знаем, че храните, които консумираме, директно влияят върху нашето тяло. Замисляте ли се обаче, че те оказват и голямо въздействие върху функционирането на мозъка ни. Определени групи хранителни продукти имат мощно въздействие върху мозъчната енергия, способността за работа и настроението ни. Вече ви представихме първите десет от тях, днес е ред и на останалите десет.

Още по темата: Топ 20 на храните за вашия мозък (част I)

11. Зелен чай
Зеленият чай е чудесна напитка и, когато е прясно сварен, подобрява паметта и концентрацията и влияе положително върху мозъчната умора. Съдържа активни съединения, наречени катехити, които способстват за отпочиването на мозъка и в същото време държат ума ви остър. Зеленият чай помага и за доброто настроение. Полифенолите, съдържащи се в зеления чай, са мощни антиоксиданти, които могат да оптимизират наличието на важни импулсни субстанции в мозъка – допамин. Допаминът е жизнено важен при създаването на положително настроение.

12. Яйца
Яйцата действително предлагат внушителен хранителен профил за своите само 70 калории. Те са безценен източник на висококачествени белтъчини и са богати на витамини и минерали. Но има и още: Холинът или витамин В4, намиращ се в яйцата, стимулира центъра на паметта в мозъка (хипокампус). Учени са открили, че холинът увеличава размера (дължината) на невроните, което им помага да изпращат по-мощни електрически импулси и подпомага бързото възстановяване на невроните след изпращането им. Освен това, в жълтъка на яйцето се откриват два мощни антиоксиданта, наречени лутеин и зеаксантин, които предпазват от дегенеративни зрителни смущения (катаракта и възрастова дегенерация на жълтото петно), протичащи с напредване на възрастта.

Още по темата: Веган сандвич с авокадо

13. Авокадо
Що се отнася до мозъчното здраве, авокадото е почти равно на боровинките. Авокадото съдържа мононенаситени мазнини, които способстват за доброто кръвообращение, основно изискване за здрав мозък.

14. Домати
Доматите са богати на ликопен, мощен антиоксидант, който може да предпази мозъчните клетки от свободните радикали, които са основен фактор за проявата на болести като Деменция и особено Алцхаймер.

15. Броколи
Броколите често са наричани „супер храна” поради високото общо хранително съдържание. Те са чудесен източник на витамин К, който подобрява познавателните способности и стимулира мозъчната дейност.

16. Червено зеле
Червеното зеле гъмжи от антиоксиданти, наречени полифеноли. Полифенолите намаляват повредите на мозъчните клетки и са особено полезни при превенция на Алцхаймер.

Още по темата: Патладжани на фурна по италиански с моцарела

17. Патладжан
Кожата на патладжана съдържа антиоксидант, наречен насунин, който стимулира мисленето чрез повишаване на комуникацията между мозъчните клетки и молекулите „доставчици”.

18. Спанак
Спанакът предпазва мозъка от оксидативен стрес и намалява нарушенията в мозъчната функция. Освен това различни изследвания сочат, че диета, богата на спанак, може значително да подобри способността за учене и моторните умения.

19. Кисело мляко
Богатите на калций храни като кисело мляко, прясно мляко, сирене и други, подобряват функциите на нервната система. Киселото мляко съдържа също така и аминокиселината тирозин, която е отговорна за синтеза на допамин и норадреналин. Накратко, киселото мляко помага за подобряване на бодростта и паметта.

20. Шоколад
С какво по-добро да завършим? Трудно е да се повярва, че нещо толкова вкусно като шоколада, може също така да бъде и невероятно полезно. Тъмният шоколад притежава мощни антиоксидантни свойства като заедно с това съдържа няколко натурални стимулатора, които оптимизират синтеза на ендорфини – невромедиатори, подобряващи концентрацията и настроението. Шоколадът също така съдържа и какаови флаваноли, хранителни съставки, които улесняват притока на кръв към мозъка и подобряват познавателните умения.

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)