v-sila-e-ogranichenieto-za-dvizhenie-na-tirove-po-magistralite

Транспортният план Макрон капитулира в ЕП

05 юни 2018

Комисията по транспорт на Европейския парламент гласува предлаганите промени в правилата за работата на дружествата за международни пътни превози. Като капитулация на пакета “Макрон” определи евродепутатът Андрей Новаков одобрените от комисията промени в пакета за мобилност. Новаков е единственият български евродепутат, който имаше право да гласува днес и е сред авторите на одобрените поправки. Евродепутатът Ангел Джамбазки обаче призова за по-малко еуфория и обясни, че това е началото на процедурата и остават някои притеснителни текстове.
Отхвърлено бе предложението водачите да се прибират у дома „възможно най-често, поне веднъж седмично“. Прието бе предложението водачите да имат право да ползват „нормалната седмична почивка и всяка седмична почивка от повече от 45 часа, ползвани като обезщетение за предишни намалени седмични почивки, във всички зони за паркиране със специален сертификат“, посочва БТА.

Промените предвиждат международните водачи да могат да прекарат у дома или на друго място по техен избор поне една нормална седмична почивка или една седмична почивка от повече от 45 часа, след всеки четири последователни седмици. Въвежда се определение за „дом“ на водача – там, където той е регистриран по адрес в държава от ЕС. Когато водач избере да се върне за почивка у дома, работодателят ще трябва да му предоставя средства за това.

По желание на водача дневните почивки ще може да бъдат ползвани в превозното средство, ако то разполага с подходящи условия за спане за всеки водач и превозното средство е неподвижно. Предвижда се обособяването на охраняеми паркинги за почивка по международните пътища, които ще бъдат обозначени, сертифицирани и ще отговарят на много условия, включително за достъп до тоалетна, вода, душове, храна и безжичен интернет.
Предлага се въвеждането на интелигентни записващи устройства в камионите за международни превози. Службите за проверка ще могат да разчитат данни от устройствата от разстояние, а устройствата ще трябва да съхраняват данните по два месеца. Устройствата ще имат спътникова връзка и ще записват часовете на работа и почивка, както и държавите, през които превозното средство е преминало. Всички тези предложения ще залегнат в предстоящите преговори между Европейската комисия, Европейския парламент и Съвета на ЕС.

 

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)