2

Фотограф смени половите роли в известни реклами от 50-те

20 януари 2018

Образът на идеалната американска жена от 50-те е добре известен на всеки: прекрасна домакиня, която часове наред чисти дома си и винаги посреща съпруга си с чаша студена бира. Тази класическа картина, не веднъж е използвана в рекламите от тези години.

Откровената полова дискриминация в тези реклами вдъхновява ливанския фотограф и видеоредактор Али Резкалах. Той решава да покаже чрез хумор цялата абсурдност на половите стереотипи и създава серията антиреклами „В паралелна вселена“, където сменя ролите на жените и мъжете.

„Прииска ми се да покажа, че стереотипите от типа „Мястото на жената е в кухнята“ са отдавна остарели. В моите картини, мъжете пробват на вкус собствените си полови предубеждения.

Той: «Скъпа, твоето място е в кухнята!»

Тя: «Скъпи, твоето място е в кухнята!»

1

 

 

Той:  Това дори жена ще го отвори!

Тя:  Това дори мъж ще го отвори! 

3 (1)

 

Той: «Хубаво е да си имаш жена вкъщи!»

Тя: «Хубаво е да си имаш мъж в къщи!»

4

 

Той: «Не се вълнувай миличка, не си прегорила бирата!»

Тя: «Не се вълнувай скъпи, не си прегорил бирата!»

5

 

Най-добрият коледен подарък за нея – прахосмукачка Hoover.

Най- добрият коледен подарък за него прахосмукачка Hoover.

6

 

Сега да се измие тази гора от чинии става по-лесно

8

Реакциите от тези превъплъщения са противоречиви. Очаквано много хора обвиняват фотографа в ненормални фантазии в фуха на феминизма. Но много други с удоволствие се смеят на стереотипите, които навремето (а някъде и днес) напълно сериозно са възприемани от няколко поколения американци и хора по цял свят.

Източник: Офигенно

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)