hotel-3102377_960_720

Храни и напитки за здрав сън

14 март 2018

Колко често ви се случва да се чувствате изключително уморени и, когато най-сетне сте се добрали до леглото, да не можете да заспите с часове? Ако отговорът ви на този въпрос е “Често”, то имайте предвид, че не само напрежението и натовареността предизвикват подобен ефект.

Вижте още: Днес е Световният ден на съня

Вгледайте се в хранителния си режим. Има храни и напитки, които могат да ви осигурят здрав сън, но вероятно те не присъстват редовно в менюто ви. В Световния ден на съня ви представяме кои са те:

almonds-768699_960_720

Бадеми
Този вид ядки са богати на магнезий, който спомага за здрав сън и пълно отпускане на мускулите през нощта. Освен това чрез бадемите организмът ни си набавя протеини, които пък нормализират нивото на кръвната захар по време на сън. Ако изядете около 30 грама бадеми преди лягане, ще спите като току-що изкъпани бебета.

wedding-3218833_960_720

Чай
Чаят от лайка е наистина ефективно средство за бърз унес. Зеленият чай също е добър избор, защото съдържа теанин. Внимавайте обаче напитката да не съдържа кофеин, ако я консумирате преди лягане.

chocolate-2224998_960_720

Черен шоколад
Той помага за здрав сън, но не трябва да се прекалява с него, яжте го умерено.

bananas-698608_960_720

Банани
Само един банан преди сън гарантира пълноценната почивка. Този плод съдържа магнезий и потасий, които помагат за отпускането на мускулатурата. В бананите има и трептофан, който организмът превръща в серотонин и мелатонин – хормоните, които действат най-добре на мозъка.

egg-sandwich-2761894_960_720

Твърдо сварени яйца
Една от възможните причини за безсънието е хапването на бедни на протеини или богати на въглехидрати вечери. Въглехидратите понижават нивото на кръвната захар по време на сън и ви карат да се будите към 2-3.00 часа сутринта. Ето защо е добре част от последното ви хранене за деня да бъдат яйцата, сиренето, ядките и други храни с протеини. Това ви гарантира не само, че ще заспите, а и че ще се наспите.

cherries-in-a-bowl-773021_960_720

Череши
Екип от американски учени твърди, че чаша черешов сироп преди лягане също помага за здравия сън. Малките червени плодчета, особено по-киселите, съдържат мелатонин, който пък помага на хората с хронично безсъние.

isolate-3205409_960_720

Пълнозърнести бисквити
Те насърчават добрата дрямка. Ако се консумират с чаша топло мляко ефектът ще е повече от прекрасен. Може да добавите и щипка канела с лъжичка мед. Ще спите здраво и щастливо!

по материали на gotvach.bg, ladyzone.bg
снимки: pixabay.com

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)