stres_locul_de_munca

Храни срещу стрес

26 май 2015

Пиенето на две до четири чаши кафе всеки ден намалява риска от депресия при мъжете и жените с 50%. Учени от Харвардския университет анализирали данни от три предишни американски проучвания и установили, че рискът от депресия при възрастните хора, които пият по няколко чаши кафеиново кафе всеки ден намалява наполовина спрямо тези, които пият безкофеиново кафе, малко количество кафе или изобщо не пият кафе. Това е така, защото кофеинът стимулира централната нервна система, но може да действа и като умерен антидепресант, като увеличава производството на някои невротрансмитери в мозъка, допринасящи за доброто настроение, като серотонин, допамин и норадреналин. Това обяснява защо предишни епидемиологични изследвания установиха по-нисък риск от депресия сред хората, пиещи кафе, съобщават учените.

Наскоро стана ясно, че големите нива на витамин B6 влияят на симптомите на депресия и повишават настроението. От изследването, в което са участвали 422 испанци, става ясно, че 210 от анкетираните не са се оплаквали от депресия през последните три години. Резултатите показват, че хората, които се хранят с необходимото количество млечни продукти не страдат от депресия. Нужният на организма витамин B6 се съдържа най-вече в яйцата и маята. Любителите на доматите също намаляват риска от депресия и то с близо 50%. Това е така, защото тази храна е богата на антиоксиданти и по-точно ликопен. Изследователи от Китай и Япония открили, че ликопенът е в състояние да подобри психическото здраве чрез намаляване на окислителните процеси в мозъчните клетки. Установено е, че тези, които ядат домати между два и шест пъти седмично намаляват риска от депресия с 46%. Ако консумирате домати всеки ден опасността от психични заболявания и чувство на тревога намалява с 52%.

Оранжевите плодове и зеленчуци пък намаляват депресията, а зелените помагат при стрес. Те съдържат витамин C, което възстановява кръвното налягане, което се покачва при стресова ситуация. Сладките картофи, сушените кайсии, морковите и портокалите са полезни за организма по това време от годината. Те са богати на магнезий и са естествен мускулен релаксант. Бадемите също са подходящи, заради съдържанието на витамини В и Е, които укрепват имунната система и вдигат кръвното. Зелените зеленчуци и плодове пък компенсират недостига на магнезий и успокояват мигрената и намаляват умората. Спанакът е най-добрият антидепресант, а подобен ефект имат и броколите и зелето. Те са като „електроцентрала“ за витамини, които помагат за възстановяването на организма по време на стрес.

Само една порция риба седмично намалява депресията и чувството на тревожност при бъдещите майки. Жените, които никога или рядко ядат риба, са с 53% по-разтревожени в последните месеци от бременността си. Проучването разкрива още, че вегетарианките, които не ядат месо също изпитват с 25% по-високи нива на тревожност преди раждането. Връзката между рибата и депресията при бъдещите майки се дължи на съдържанието на омега – 3 мастни киселини. Стресът не е нещо необичайно за бременните и често става причина за недоносени бебета. По време на бременността си жените трябва да следват нормален хранителен режим, съветват лекари от Бразилия, провели изследванията за нивата на депресия. Бременните трябва да ядат предимно зърнени култури, зеленчуци, месо и риба. Някои видове риба и морски дарове са особено полезни.

снимка: radiocluj.ro

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)