5 часа

10 предимства да станем в 5 часа

03 април 2018

Сигурна съм, че на много от вас това звучи откачено – да се събуждате всяка сутрин в 5 часа, дори в неделя?! Но това си има и своите предимства, а реално това, което е в минус, че може да не си доспите, ако сте легнали много късно вечерта. За да се събуди човек от сън в 5 часа сутринта са необходими, воля, да преборите мързела си и да имате ясна идея какво може да свършите във времето, което получавате в повече. Първонално е много трудно, докато не се изгради навик, после ще се почувствате много по-добре.

За да се наспи човек добре и сънят да му е пълноценен са необходими поне 7-8 часа. Затова, ако искате да се чувствате отпочинал след подобно предизвикателство, добре е да легнете да спите към 21-22 часа. Биологичният ритъм на човешкия организъм съответства на това той да бъде активен в светлите часове на денонощието, така че тялото ако се нагоди към подобен навик, ще се чувства много по-добре.

Какви са предимствата?

1. Събуждайки се рано, печелите време. Това са 3-4 часа в повече, през които може да извършите дейности, които постоянно отлагате, поради липсата именно на време.

2. Ранните часове на деня се характеризират със спокойствие, което ви дава възможност да работите или вършите, каквото сте преценили, без бързане и излишен стрес.

3. Тъй като в сутрешните часове има много по-малко фактори, които да ви разсеяят, времето е в пъти по-ефективно.

4. Когато другите се събуждат, вие вече сте отхвърли част от дневните си задачки и имате възможност да посветите свободното си време на любими дейности.

5. Може да подобрите здравето си, ако направите упражненията, които все отлагате, в ранните часове на деня.

Вижте още: 10 упражнения в леглото по Бубновски

6. Чувството за удовлетворение от добре свършената работа още преди много от другите да се събят, повишава настроението.

7. Тишината и скокойствието на часовете около изгрева на слънцето предразполагат към креативни мисли и се раждат идеи, които вие може да реализирате по-късно през деня, тъй като вече разполагате с достатъчно време за това.

8. Изследвания показват, че ставането по едно и също време сутрин, тоест създаването на някакъв режим, се отразява благоприятно на качеството на съня и на човешкия организъм. Известно е, че да се храним горе-долу по едно и също време, също се е много полезно. Когато тялото се „програмира” на определен режим, то има възможност да се подготви и да реагира спрямо него. Така се възстановява много по-бързо, благоприятства се здравето и тонуса.

Вижте още: Как да се справим с последствията от безсънна нощ

9. Несъмнено, качеството на съня се подобрява, тъй като е важно, за да можем се наспим пълноценно, да си легнем преди полунощ. След 22-23 часа организмът се настройва към нощния цикъл и настъпва физиологически спад.

10. Може да посрещнете изгрева или да се разходите из още спящия град, насладете се на разбуждането му – в това има магия.

А ако имате нужда от повече мотивация, за да ставате в 5 часа сутрин, от издателство „Жануа ’98” подготвят нова книга „Чудото на ставането в 5 часа“ от Джеф Сандърс, която се очаква да излезе на български в края на април. Ако пък се чувствате самотен и имате нужда от подкрепа на други „луди”, във фейсбук се сформира група – Чудото в 5 сутринта. Администраторите й я описват така:

„Група на лудите ентусиасти, решили да се challenge-нат с 30 дни ставане всяка сутрин в 5 часа. Да ,,овладеем“ деня си преди закуска и да намерим време за всичко онова, което искаме да направим и все не успяваме. Включи се и предизвикай приятел!”

текст: Силвия Аризанова
снимка: oilreview.kiev.ua

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)