Щастливи - щастие през зимата

10 съвета от психолозите как да преоткрием позитивизма си през зимата

25 януари 2020

Зимата безспорно е сезонът, в който най-често сме склонни да се поддаваме на негативни емоции и депресии. Липсата на зареждащата ни слънчева енергия и светлината имат своята роля в това, но пък психолозите са категорични, че дори и е най-мрачния и снежен ден можем да преоткрием позитивното усещане в живота.

Важно е да не забравяме, че тъгата е основна емоция, която трябва да бъде приветствана, без да се страхуваме твърде много от нея, защото тя е част от нас и често, когато се опитваме да я игнорираме и изгоним през вратата, тя се връща през прозореца. А как да се справим – ето 10 полезни съвети от коуч специалиста Роберто Д‘Инкау.

1. Събудете всичките си 5 сетива: започнете деня си с малко удоволствие, кафе например. Отпивайте от него с помощта на всичките си сетива – наблюдавайте интензивния му цвят, слушайте, вкусвайте, вдишвайте, усещайте топлината му. Обърнете специално внимание на този момент, отделете му време и се насладете истински.

2. Поглезете се малко с кулинарни изкушения: в подобни дни помислете за нещо, което обичате, но сте зачеркнали от списъка с храни в менюто ви: съгрешете с баница, млечен шоколад или палачинки, а може просто да опитате нещо по-различно за закуска.

кафе
3. Стимулирайте усмивката на лицето ви: спрете да четете и гледате негативни новини и си пуснете някое забавно видео, прочетете нещо мотивиращо и обогатяващо. Умишлено странете от негативни хор и новини, и ще видите, че усмивката ще се появи естествено на лицето ви.

4. Мислете за предстояща почивка/ пътуване: проучвания показват, че най-щастливият ден в годината е около 20 юни, лятното слънцестоене. Изключвайки слънчевото и топло време, какво може да направи деня ви специален? Направете се щастливи, запазете си билет за пътуване още днес, почерпете се. Януари е най-изгодният и приятен месец за осъществяване на почивка: започнете да я планирате още сега! На момента ще усетите прилива на нова, положителна енергия.

5. Обличайте се, така че да покажете целия си блясък: Облечете най-хубавата си рокля или чисто новата си риза, не ги дръжте в гардероба. Добрият външен вид наистина помага за доброто самочувствието.

6. Правете упражнения, освободете ендорфина: обещайте си, че ще правите физически упражнения 10 минути всяка сутрин. Активирайте серотонина като стоите на естествена светлина повече от обичайното, слезте от автобуса или метрото няколко спирки по-рано и вървете пеша, или правете кратки разходки в работните почивки.

Да слушаш любимата си музика
7. Използвайте въображението си: предизвикайте приятен спомен, такъв, който ви кара да се чувствате добре. Помислете за място, на което сте се чувствали спокойни и в мир със себе си. Отделете няколко минути, за да се насладите на усещането.

8. Направете нещо ново за себе си: в подобни дни отделете малко време да направите нещо различно – пробвайте нов парфюм или козметичен продукт, послушайте музика, каквато не сте слушали досега. Излезте от рутината!

9. Помислете какво прави деня ви наистина хубав: среща с приятел, четене на книга, вечеря в ресторант. Ако обикновено се прибирате от работа директно вкъщи, направете обратното и отидете другаде.

10. Елиминирайте думата оплакване: не се настройвайте негативно към предстоящата нова седмица. Решете се да премахнете оплакването от настройката и речника ви, и вижте какво ще се случи. Не се депресирайте, ако плановете и намеренията ви все още не са се осъществили, все още сте навреме.

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)