bof_lyst_index_q3_2017_1800x1013_articleheadercollage

10-те топ модни марки на годината: по версията на BoF

08 ноември 2017

Най-авторитетното издание за мода Business of Fashion обобщи предварителните резултати от 2017 г. Независимо, че годината не е свършила и че все още нямаме окончателните данни, вече се виждат сериозни промени: в челната десeтка влизат марки, предлагащи ежедневни облекла и „улична“ мода, а Balenciaga измести Gucci от първото място.

 kanye_3

Рейтингът на „10-те най-горещи марки“ се прави на базата на тримесечните данни на модната платформа Lyst, която на всеки час отчита 4,5 милиона различни действия: показвания, покупки и заявки за търсене. Настоящата версия на рейтинга обобщава резултатите от третото тримесечие. Да, тя все още може да се промени до края на годината, но общите тенденции вече са очевидни: уличните дрехи изпревариха висшата мода, а ежедневният Stone Island все повече натиска по- претенциозния Saint Laurent.

Пробивът на годината е за марката на Вирджил Абло (бившият креативен директор на Kanye West ) Off-White. Следващото място е заето от друга марка улични дрехи – Vetements. На осмото място буквално „долетя“ Stone Island – неща от тази марка видяхме по време на турнето на  Дрейк и Гластънбъри върху раменете на Лиъм Галахър и след това буквално всички ги харесаха. Деветото място е заето от Monclair, а на десето място купувачите поставиха Raf Simons – носител на престижната награда CDFA 2017.

Според анализаторите на вестника, този ръст в популярността на стрийт-марките е свързан с израстването на поколението Z: родените след 1995 вече печелят, а с това се появи способността им да влияят върху печалбата на дружествата. Сътрудничествата на Абло с Nike, на Кание с adidas, Supreme с Louis Vuitton само допълнително увеличават интереса към уличните дрехи. Не на последно място роля в този процес играят рапърите. Каквото и да облекат Drake, Кание и A$AP Rocky, веднага привлича вниманието към съответните колекции.

За да не се загубим във всичко това, BoF публикува и списък с най-влиятелните рапъри на годината.

kanye_4

Първото място предсказуемо заема Кание Уест, следван непосредствено от Ники Минаж, а Фарел Уилямс затваря челната тройка. Влиянието на рапърите върху модния бизнес се изчислява на базата на лъскави публикации, сътрудничества с модни марки, запитвания от страна на клиентите и връзката със звездните публикации.

А ето и топ – продуктите:

kanye_5

Най-популярният продукт – без изненади – са маратонките (по-точно чифт на Balenciaga).

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)