bienestar_emocional_facebook

Facebook срещу фалшивите новини

18 декември 2016

Facebook най-после има план за ограничаване на фалшивите новини, съобщи създателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг. Компанията бе подложена на продължителни критики през последните месеци за това, че позволява публикуването на фалшиви новини от уебсайтове, които се представят за легитимни медии. Някои дори приписаха победата на Доналд Тръмп на президентските избори в САЩ на това явление, тъй като много от измислиците бяха написани в негова полза или срещу опонентите му. Сега сайтът започва въвеждане на нов начин за докладване на истории, които смятаме за фалшиви. Ако достатъчно хора „докладват“ дадена публикация, споделената история се праща на специалисти по проверяване на фактите, които да установят дали това е наистина така.

Но дори и да установят, че новината е фалшива, тя ще получи само маркиране като „спорна“ („disputed“), обяснява Зукърбърг. Всички потребители ще могат да продължат да четат и споделят тези постове в социалната мрежа – с едно ограничение. „Никой няма да може да рекламира или промотира спорна новина на нашата платформа“, казва създателят на Facebook.

116464b25d3488870b710b4faf6fe435

Той обяснява още, че според техните данни една фалшива история има много по-голям шанс да бъде споделена, тъй като хората често четат само бомбастичните заглавия. С новите правила, ако проработят, историите от този вид пак ще влизат в новинарския поток, но потребителите ще знаят, че нещо не е наред.„Тези стъпки ще помогнат разпространяването на дезинформация да е по-неизгодно за спамърите, които получават повече пари, когато хората посещават техните сайтове. Ще ударим и тези, които се представят за сериозни новинарски организации“, твърди още той.

Вече се работи и по идеята алгоритмите на новинарския поток да бъдат променени така, че ако хората споделят, без да отварят новина, маркирана като „спорна“, тя ще се появява по-рядко.Зукърбърг обещава и още подобни промени в бъдеще за подобряване на социалната мрежа, но не навлиза в детайли какви точно ще бъдат. И за пореден път настоява, че Facebook не са отговорни за Доналд Тръмп.

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)