Fruit-Vegetables-Healthy-Food

17 основни правила за храненето от Иван Неумивакин (част II)

07 февруари 2016

Тъй като храненето е трудоемък енергиен процес, включващ преработката на храната, усвояването на хранителни вещества и изхвърлянето на отпадъчните продукти, оптималният режим на хранене, според руския учен, е следният:

9. Пийте само вода, получена чрез топене.

10. Сдъвквайте грижливо храната, докато изчезне специфичният й вкус в устата. Тогава процесът на засищане протича по-бързо и изяждате 2-3 пъти по-малко, а излишните килограми се топят. Колкото по-добре се сдъвква храната, толкова по-голяма е повърхността й и преработката й в стомашно-чревния тракт е по-активна, а загряването й в устата засилва действието на каталитичните ферменти, докато студената храна ги потиска и увеличава затлачването на организма. Никога не стискайте зъби, защото челюстите са електроди, които при съединяване дават „на късо“ на фино енергийно ниво, което се отразява на дейността на мозъка.

Зле сдъвканата храна, особено при съчетание от белтъчини и въглехидрати, а следователно недобре преработена, спомага за появата на патогенни микроби и бактерии, които се хранят с гниещи белтъци и образуват сероводород, амоняк и метан. Мнозина знаят колко са мъчителни понякога ситуациите, свързани със засиленото газообразуване, което е средно около 1 л (0,5-2 л) в денонощие. Трябва да запомните, че газовете са несмлени белтъци, източник на които са преди всичко месото, яйцата, рибата и млякото. При разделно хранене с превес на растителната храна газовете не създават дискомфорт.

Ако нямате време (което е много лошо за организма), използвайте разделно хранене. Сдъвквате ли добре храната, смесената храна няма да ви навреди особено, доказателство за което са дълголетниците.

11. Не гответе и не сядайте на масата ядосани, ползата от такава храна е малка. Старайте се винаги да бъдете в добро настроение.

12. Процесът на храносмилане е работа, изискваща доста големи усилия, затова е желателно, особено след обилно хранене, да си починете 20-30 минути, но без да спите.

13. Трябва да се храните поне 3-4 пъти дневно, но по малко. По-добре е да пропуснете хранене, вместо да натоварвате стомаха, който също има нужда от почивка. Вечерното хранене трябва да бъде не по-късно от 20 ч. Преди лягане можете да пиете сок, млечнокисели продукти (айрян, кефир) или да ядете плодове.

14. Веднъж седмично правете разтоварващи дни (на плодове или сокове) от 24 до 36 часа или гладуване с прием на получена от топене вода.

15. По време на боледуване до нормализиране на температурата не приемайте нищо освен вода и сокове.

16. Старайте се да правите така, че прясно приготвената храна да се изяжда докрай. Подгряването или използването след няколко часа я прави „мъртва“. Нежелателно е приемането на гореща храна и течности – температурата им трябва да бъде в границите на 22-38 °С.

Преминаването към описания режим на хранене отнема от 3 до 6 месеца и в този период ще усетите как здравето ви се връща.

17. Едно от най-често срещаните нарушения в работата на храносмилателната система е запекът, от който зависят много заболявания. За да е изхождането ежедневно, трябва сутрин, до 7 ч., да се пие чаша вода със стайна температура и после на всеки 2-3 часа да се изпиват още по 50-70 мл, което е особено важно за хората в напреднала възраст.

От книгата „Ендоекология на здравето“ на Иван Неумивакин и Людмила Неумивакина

снимка: ufmcpueblo.com

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)