facts-about-healthy-food1

17 основни правила за храненето от Иван Неумивакин (част I)

06 февруари 2016

Иван Павлович Неумивакин е доктор на медицинските науки, професор, член на президиума на Общоруската медицинска асоциация на специалистите по традиционна народна медицина и лечители, водещ народен лечител в Русия, удостоен с множество награди и държавни отличия. В продължение на 30 години той се занимава с космическа медицина.

1. Яжте по-малко, еднородна, прясна, предимно растителна храна. Ограничете сладкото и пушеното.

2. Съотношението на продуктите трябва да бъде следното: растителна храна 50-60 %, колкото повече е суровата, толкова по-добре. Въглехидрати – 20-25 %, белтъчини – 15-20 %. С възрастта делът на растителната храна трябва да нараства, мазнините да бъдат до 5-10 %, като се дава предпочитание на топеното масло, свинската мас, растителното масло, но прясно, семките и орехите. За подправка да се използват различни видове оцет.

3. Ако искате да си осигурите здраве и „сладък“ живот, употребявайте повече горчиви храни (подправки, вратига, коприва, пелин, лук, чесън и др.)
Искате ли да си осигурите болести и „горчив“ живот, употребявайте сладко.

4. Растителната храна да се приема 8-10 минути преди въглехидратната или белтъчната. Като правило въглехидратната храна да не се смесва с белтъчната.

5. Откажете се от пърженото, мазните бульони, прясното мляко, изкуствените и рафинираните продукти (пушени меса, колбаси, сладкарски изделия, бисквити, бял хляб, а захар и сол употребявайте с мярка, съответно до 30-40 и 3 г дневно).

Пушените меса (колбаси, риба) са опасни и с това, че на-пример 50 г пушен салам оказва на организма същото действие като кутия цигари, а шпротите – още повече. Затова хранителните продукти не бива да се опушват и да се пържат, а да се задушават, варят, пекат, готвят на пара.

6. Приходът (обемът на храната) трябва да бъде по-малко, а разходът (движението) повече.

7. Забравете за пиенето по време и веднага след хранене. Течности да се пият не по-малко от 15 минути преди ядене и 1,5-2 часа след ядене. След хранене да се изплакне устата с 2-3 глътки вода или да се използва дъвка.

Стомашният сок и в частност солната киселина са необходими за преработването на храната и колкото е по-груба и по-тежка тя (животински белтъци), толкова по-голяма трябва да бъде концентрацията на киселината. Разреждайки стомашния сок с течности, вие съответно намалявате концентрацията му, както и тази на жлъчката и панкреатичния сок, и силата на киселината вече е недостатъчна за обработката на храната, която няма да се смели по-нататък, а ще гние в червата. Това създава условия за затлачването на организма и появата на заболявания.

Недостигът на солна киселина в организма води до тежки нарушения в работата на цялата храносмилателна система. Това се отразява особено силно на хората в напреднала възраст, при които отделянето на солна киселина намалява до 15 % в сравнение с 20-годишните.
Дефицитът на солна киселина води до нарушения в синтеза на белтъците, калция, желязото, до възможност в организма да навлязат големи количества патогенни бактерии, тъй като стомахът и в частност солната киселина са мощна санитарна бариера. Затова е толкова вредно да се пие вода (течност) по време на ядене и непосредствено след това – течностите значително намаляват концентрацията на солна киселина и дори в храната да се съдържа достатъчно количество от нужните на организма вещества, те не се преработват докрай, което води до недоокисляване и гниене. Рафинираната и сладката храна също са продукти, влияещи рязко върху намаляването на количеството солна киселина.

8. Поради постоянното обезводняване на организма през деня, като се започне от сутринта на гладно, трябва да се изпиват не по-малко от 1,5-2 л леко подсолена вода: 1 г сол на 1 л вода, или 1/2 чаена лъжичка без връх на 2 л, като във всяка чаша се добавят 5-10 капки 3 % кислородна вода (при липса на дискомфортни усещания).

9. Пийте само вода, получена чрез топене.

(следва продължение)

снимка: healthyfoodhouse.com

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)