Eating_Brain_Food

20-те най-полезни храни за вашия мозък (част II)

19 март 2019

Всички знаем, че храните, които консумираме, директно влияят върху нашето тяло. Замисляте ли се обаче, че те оказват и голямо въздействие върху функционирането на мозъка ни. Определени групи хранителни продукти имат мощно въздействие върху мозъчната енергия, способността за работа и настроението ни. Вече ви представихме първите десет от тях, днес е ред и на останалите десет.

Вижте още: 20-те най-полезни храни за вашия мозък (част I)

green-tea-3528474_960_720

11. Зелен чай
Зеленият чай е чудесна напитка и, когато е прясно сварен, подобрява паметта и концентрацията и влияе положително върху мозъчната умора. Съдържа активни съединения, наречени катехити, които способстват за отпочиването на мозъка и в същото време държат ума ви остър. Зеленият чай помага и за доброто настроение. Полифенолите, съдържащи се в зеления чай, са мощни антиоксиданти, които могат да оптимизират наличието на важни импулсни субстанции в мозъка – допамин. Допаминът е жизнено важен при създаването на положително настроение.

eggs-3183410_960_720

12. Яйца
Яйцата действително предлагат внушителен хранителен профил за своите само 70 калории. Те са безценен източник на висококачествени белтъчини и са богати на витамини и минерали. Но има и още: Холинът или витамин В4, намиращ се в яйцата, стимулира центъра на паметта в мозъка (хипокампус). Учени са открили, че холинът увеличава размера (дължината) на невроните, което им помага да изпращат по-мощни електрически импулси и подпомага бързото възстановяване на невроните след изпращането им. Освен това, в жълтъка на яйцето се откриват два мощни антиоксиданта, наречени лутеин и зеаксантин, които предпазват от дегенеративни зрителни смущения (катаракта и възрастова дегенерация на жълтото петно), протичащи с напредване на възрастта.

avocado-2644150_960_720

13. Авокадо
Що се отнася до мозъчното здраве, авокадото е почти равно на боровинките. Авокадото съдържа мононенаситени мазнини, които способстват за доброто кръвообращение, основно изискване за здрав мозък.

tomatoes-320860_960_720

14. Домати
Доматите са богати на ликопен, мощен антиоксидант, който може да предпази мозъчните клетки от свободните радикали, които са основен фактор за проявата на болести като Деменция и особено Алцхаймер.

broccoli-1974801_960_720

15. Броколи
Броколите често са наричани „супер храна” поради високото общо хранително съдържание. Те са чудесен източник на витамин К, който подобрява познавателните способности и стимулира мозъчната дейност.

purple-875260_960_720

16. Червено зеле
Червеното зеле гъмжи от антиоксиданти, наречени полифеноли. Полифенолите намаляват повредите на мозъчните клетки и са особено полезни при превенция на Алцхаймер.

eggplant-3585391_960_720

17. Патладжан
Кожата на патладжана съдържа антиоксидант, наречен насунин, който стимулира мисленето чрез повишаване на комуникацията между мозъчните клетки и молекулите „доставчици”.

spinach-1427360_960_720

18. Спанак
Спанакът предпазва мозъка от оксидативен стрес и намалява нарушенията в мозъчната функция. Освен това различни изследвания сочат, че диета, богата на спанак, може значително да подобри способността за учене и моторните умения.

yogurt-1983265_960_720

19. Кисело мляко
Богатите на калций храни като кисело мляко, прясно мляко, сирене и други, подобряват функциите на нервната система. Киселото мляко съдържа също така и аминокиселината тирозин, която е отговорна за синтеза на допамин и норадреналин. Накратко, киселото мляко помага за подобряване на бодростта и паметта.

chocolate-2224998_960_720

20. Шоколад
С какво по-добро да завършим? Трудно е да се повярва, че нещо толкова вкусно като шоколада, може също така да бъде и невероятно полезно. Тъмният шоколад притежава мощни антиоксидантни свойства като заедно с това съдържа няколко натурални стимулатора, които оптимизират синтеза на ендорфини – невромедиатори, подобряващи концентрацията и настроението. Шоколадът също така съдържа и какаови флаваноли, хранителни съставки, които улесняват притока на кръв към мозъка и подобряват познавателните умения.

Снимки: Pixabay.com

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)