какао

5 ползи от какаото

07 юли 2018

Днес отбелязваме Европейския ден на шоколада. Хубаво е да си припомним, че качественият шоколад съдържа голям процент какао. Освен любима храна на много хора по целия свят, какаото е и много полезно. Ще се спрем на 5 от най-големите ползи за здравето при консумацията на какао, обобщени от Natural News.

1. Има много добри антиоксидантни свойства

Много изследвания показват, че какаовите зърна съдържат голямо количество антиоксиданти. Според някои учени, концентрацията е около 10 процента. Например, какаовите зърна съдържат 621 антиоксиданти, докато дивите боровинки – 61, а домашните боровинки – 32. Какаовите зърна съдържат също три пъти повече антиоксиданти от зеления чай и два пъти повече от червеното вино.

2. Какаото е естествен антидепресант

Какаовите зърна съдържат ензими, които помагат в борбата с депресията. Серотонин, допамин и фенилетиламин (ФЕА) се използват от организма за насърчаване на позитивното психично здраве и чувство за благосъстояние. Освен това какаото съдържа и други ензими, които могат да помогнат усещането за щастие да е по-продължително.

Вижте още: Днес е Европейският ден на шоколада

3. Полезно е за сърцето

Какаовите зърна съдържат значителни количества полифеноли, които са полезни за сърдечно-съдовата система. Изследователи са открили доказателства, че този елемент може да намали кръвното налягане и да засили здравето на сърцето. Магнезият е друг елемент, който се съдържа в какаовите зърна и е от жизненоважно значение, включително за намаляване на риска от образуване на кръвни съсиреци. Последните са един от рисковите фактори, свързани с появата на инсулт и инфаркт.

4. Увеличава енергията

Пиенето на чаша горещо какао, дава същите резултати при повишаване на енергията, подобно на същото количество кафе. Разликата е, че в какаовите зърна има по-малко стимуланти, отколкото в зърната на кафето. Консумацията на какао може да помогне и за облекчаване на състояние на тревожност.

5. Какаото може да доведе до намаляване на теглото

Консумацията на какаови зърна може да помогне да се намали и теглото. Те помагат за по-бързата обработка на мазнините.

Когато избирате шоколад, най-добре е да вземете висококачествен тъмен такъв. Той трябва да съдържа най-малко 70% какао, да е без млечни продукти и да е направен от какаово масло. Този тип шоколад се консумира по-лесно в сравнение с горчивите какаови зърна.

публикацията подготви: Силвия Аризанова
снимка: pixabay.com

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)