привички

5 привички, които състаряват преждевременно

08 май 2018

Всекидневните занимания и начинът на живот оказват съществено влияние върху здравето на тялото и духа. Забързани да изпълним задачите за деня, пренебрегваме времето, което е нужно, за да се чувстваме добре, тонизирани и млади.

Ето пет привички, които могат да доведат до преждевременно състаряване:

1. Застоял начин на живот

На много от хората в съвременния свят им се налага да стоят зад бюрото в офиса и пред компютъра. Липсата на движение може да се отрази негативно върху здравето и външния вид. Така възниква липса от достатъчно слънчева светлина и кислород. Претоварват се очите, може да се получи изкривяване на гръбначния стълб, затлъстяване и др.

Какво да направим? – Движете се! Ако фитнес залите не ви допадат, може да се запишете на танци, да се разхождате сред природата в почивните дни. Опитайте да отделите поне 10 минути за упражнения на ден и разходка. Така няма да отнеме много време, а ще се почувствате и изглеждате по-добре. Можете при желание постепенно да увеличите движението.

2. Лошо и нередовно хранене

В днешно време често пъти храненето е съобразено с работния график. Взависимост от това, то може да се окаже непостоянно, еднообразно и менюто да включва не особено полезни храни.

Какво да направим? – Бъдете по-дисциплинирани по отношение на храненето си. Спазвайте определен режим, който да включва горе-долу едно и също време на закуска, обяд и вечеря. Ако не може да си набавите повече витамини и протеини, може да си носите храна, приготвена в къщи, или да имате ядки и сушени плодове под ръка.

Ако ви е трудно да се справите сами с изготвянето на подходящо меню, може да надникнете в смартфона си – там има редица приложения за балансиране на храненето.

Вижте още: Как да се справим с последствията от безсънна нощ

3. Недостатъчна хигиена и грижа за кожата

Сигурно ви е познато, когато безкрайно уморени се прибирате в къщи и последното, с което ви се занимава е почистването на грима от лицето, намазването с крем и други подобни дейности. Но така натоварваме тялото си още повече, тъй като трябва да търпи некомфорта от недостатъчно добра хигиена, сухота на кожата и липсата на достатъчно кислород. Естествено това дава отражение и върху здравето.

Какво да направим? – Преценете кои дейности за вашата кожа са най-необходими и ги направете ваш навик, подобно на миенето на зъбите. Ако почиствате добре грима си вечер, на сутринта лицето ви ще изглежда много по-добре, освежено и чисто. Дори назването с крем от време на време, ще подобри еластичността и общото състояние на кожата.

4. Недоспиване

Ако не спите достатъчно, тялото ви няма възможност да се възстанови от активността ви през деня и започва да се състарява. Това се случва и когато спите в неподходящо време.

Основните възстановителни процеси протичат от 23:00 до 4:00 часа сутринта. Само в този период се освобождава хормонът на съня – мелатонин, без който се чувстваме като зомбита, които не могат да спят дори след 12:00 часа.

Какво да направим? – Наспете се. За пълноцене сън са необходими поне 7-8 часа. Както писахме по-горе, добре е да си легнете преди настъпването на 12:00 ч., за да може тялото да си отпочине наистина. Подобно на храненето, и при спането, режимът ще повлияе добре.

5. Мръщенето

Несъмнено, могат да се открият множество причини, заради които да се намръщите, но това се отразява както на вашето лице, така и на настроението ви през деня.

Какво да направим? – Усмихнете се! Както винаги има причина за какво да сме сърдити, така и винаги можем да намерим причина за една усмивка. Освен, че ще се чувстваме много по-добре, в настроение и тонизирани, това ще се отрази и на състоянието на кожата на лицето. Движението, с което разтегляме усмивка, тренира лицевите мускули и опъва кожата. Ако вземете огледало и се вгледате в себе си, ще забележите, че има разлика, когато сте намусени и когато – не. При усмивка не само изглеждате по-добре, кожата се опъва и много недостатъци стават по-малко забележими.

Намерете време за себе си и зарадвайте тялото и духа си!

текст: Силвия Аризанова
снимка: pixabay.com

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)