o-ALARM-CLOCK-facebook

7 причини да се събуждаме недоспали (и как да ги избегнем)

30 януари 2015

Колко пъти удължихте алармата си тази сутрин? Направихте ли си кафе? Пропуснахте ли закуската? Оказва се, че това са едни от най-лошите навици, които може да имате при ставане и именно те ви държат сънливи и недоспали. Това показват последните проучвания на Университета в Пенсилвания. Майкъл Гранднер, инструктор по психиатрия, обяснява, че за да се чувстваме бодри през деня съвсем не е важно само колко сме спали, но и как точно сме станали. Представяме ви 7 от навиците, които ни карат да се чувстваме недоспали сутрин и разбира се съвети и идеи как лесно да ги променим, защото според учените всичко е въпрос на навик и тренировки.

1. Приготвяте се на тъмно – това, че човешкият организъм е силно чувствителен към светлината и тъмнината е факт. Ако се приготвяте на тъмно сутрин, биологичният ви часовник приема, че все още е нощ и време за сън, следователно отделя хормони на съня. Ето защо специалистите препоръчват на всяка цена да дръпнете пердетата си, за да може слънчевата светлина да настрои организма ви за светлата част от денонощието.

2. Удължавате алармата си с 5 минути… и после още 5 минути – да се чувствате замаяни и да ви се иска да заспите веднага, след като чуете първото позвъняване на алармата е нещо нормално. Това е естествен процес в тялото, който има за цел да предпази съня ви през нощта. Но сутрин, удължаването на алармата е изключително вредно. Сънят, след като веднъж (или два пъти) вече сте се събудили е некачествен и в крайна сметка ви оставя по-уморени и стресирани.

gourmet-coffee-slide

3. Първото нещо, което правите, е да пиете кафе – много хора мислят, че не могат да се събудят без кафе сутрин. Но това според експертите е изцяло психологическа заблуда. Физическото ви събуждане няма нищо общо с кафето и кофеина, то е естествен процес. По-добре е да отложите пиенето на кафе сутрин за поне 2 часа след ставане.

Breakfast-Not-Cooked

4. Пропускате закуската – след като сте се наспали, за да заработи нормално, тялото ви има нужда от гориво. Именно тук е мястото за закуската, а не за кафето. В допълнение, ако сте на диета, закуската може да ви помогне да отслабнете, тъй като ще се чувствате по-сити и ще ядете по-малко през останалата част от деня. А калориите, поети на закуска, ще бъдат напълно изразходени от тялото ви.

5. Не се отпускате психически, преди да си легнете – ако всяка вечер си лягате физически изморени, но умът ви продължава да решава сложни задачи със сигурност няма да ви помогне да се наспите. Трябва да отделите достатъчно време за релаксация преди лягане. И също така, да довършвате работата си извън леглото. Ако го използвате като заместител на домашния офис заспиването и наспиването със сигурност ще ви бъдат по-трудни.

6. Не спите достатъчно дълго и качествено – доказано е, че хората се нуждаят от 7 до 9 часа сън на ден. По-малко определено ще ви кара да се чувствате недоспали на сутринта. Експертите съветват още да избягвате дневните дрямки, кофеина, алкохола и тежките храни вечер.

7. Не търсите помощ – ако изпълнявате всички съвети, но все още се събуждате недоспали всяка сутрин, със сигурност трябва да потърсите помощ. Възможно е да страдате от сънна апнея или друго състояние, което да влияе на качеството на съня ви.

текст: Елена Михайлова
снимки: hotelinwindermere.net/huffingtonpost.com

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)