Happy man eating a salad

8 храни срещу лошо настроение (част I)

05 септември 2016

Не, не ни разбирайте погрешно. Съвсем не става въпрос за онзи случай, в който ти е тъпо, или тъжно, или изморено, и посягаш към най-мазното, най-сладкото и изобщо най-неполезното, за което може да се сетиш. Има и такива храни, които могат да подобрят нашето настроение, представя ни ги farmhopping.com…

Кисело мляко
Млякото ще повиши нивото на калций в организма, който от своя страна ще помогне на мозъка по-лесно да се справя със състояния на депресия, резки промени в настроението и раздразнителност – все симптоми на дефицит на калций. Съчетайте с горски плодове, за да подсилите ефекта, или го използвайте в рецепти като по-полезната алтернатива на масло, майонеза, крем сирене, които да замените частично или изцяло с кисело мляко – така ще получите почти същия вкус и количество протеин и калций, без толкова много мазнини и калории.

Яйца
Яйцата са източник на триптофан, който може да ви е от полза, ако денят ви е прекалено натоварен и често ви изкарват извън нерви. В този случай от полза е и наличието на протеин и лецитин, които ще помогнат на мозъка да функционира по-бързо и по-добре, и да се справя по-лесно с вземането на решения в напрегнати състояния.

Кейл
Ако ви се струва, че нещата не вървят на добре и няма шанс да се оправят, пробвайте с кейл. Високото количество антиоксиданти и картеноиди могат да са една от причината за по-позитивен поглед към живота – това поне твръди изследване, което открива, че хората с оптимистичен подход имат по-високо съдържание на тези две субстанции в кръвта. Вкарайте повече кейл в храненето си под формата на зелено смути – те всъщност са доста вкусни, или го пробвайте на чипс – гарантираме, че ще се изненадате приятно от вкуса (и че няма да се чувствате виновни, след като ометете цялата тава).

Леща
Също както горските плодове, и оттук можем да се заредим с фолат. Фолатът е водоразтворим и тялото не може да го съхранява дълго време, така че е важно да си го набавяме всеки ден за правилното функциониране на мозъка. Но освен това лещата е отличен източник на протеин, които допълнително ще спомогне да се чувстваме презаредени физически и психически. И въпреки че традиционно я консумираме като супа, от леща стават страхотна салата – добавете към сварената, охладена и изстудена леща една глава лук, нарязана на тънки шайби, домат на кубчета, червена чушка на ивици, щедро количество пресен магданоз, малко пресен джоджен и подправете с зехтин и сол.

снимка: yummyyummybaby.com

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)