b48f6badd2617a05c5d86f089f8cf99e

Ще се изтеглят ли Rolls Royce, BMV и Nissan От Англия след Брекзит?

29 октомври 2016

Много британци, включително и на високо управленско ниво, разчитат на BMW и останалите големи германски индустриални компании да им издействат по-изгодни условия за прословутия Brexit, отбелязва The Observer. Теорията гласи, че германският бизнес е заинтересован да запази свободната търговия с Острова и ще задейства могъщите си лобита, за да повлияе на Ангела Меркел. BMW e начело в този списък заради заводите си във Великобритания – този в Оксфорд, където се произвежда MINI (и който е най-големият промишлен работодател в графство Оксфордшър) и този в Гудууд, където е базирана другата дъщерна компания на германците – Rolls Royce.
0000227112-article3

Големият въпрос около Brexit е дали правителството в Лондон ще успее да убеди европейските си партньори да запази режима на свободна търговия, като същевременно се откаже от свободното движение на хора – главната причина за отрицателния вот в референдума. До момента Меркел и останалите лидери на ЕС са категорични, че подобен „мек“ Brexit е невъзможен и че свободната трудова миграция е задължително условие за участие в общия пазар.
Ако Великобритания загуби достъпа си до европейския пазар, това ще е пагубно за промишления й сектор. Компании като BMW и Nissan ясно намекнаха, че при такова развитие ще изтеглят производствата си от Острова. Във финансовия сектор също се очаква масов отлив на компании от лондонското Сити в полза на Франкфурт.

Лондон чака BMW да го спаси от Brexit

   Заводът на Nissan в Съндърланд, който в годините на кризата произвеждаше повече автомобили от цяла Италия
Няма съмнение, че германският бизнес е заинтересован от оставането на Великобритания в обединена Европа, коментира The Economist. Страната е третият най-голям експортен пазар на Германия (след САЩ и Франция) и близо 750 000 работни места зависят от тази търговия. Но цитираната теория подценява няколко обстоятелства.
Първо, Ангела Меркел далеч не е толкова зависима от промишлените лобита, колкото бе предшественикът й Герхард Шрьодер. И второ, самите лобита не са сигурни, че биха подкрепили компромис в полза на англичаните.

Ние сме поне толкова заинтересовани да опазим целостта на ЕС, колкото и да не загубим британския пазар„, коментира пред The Economist Матиас Висман, президентът на Германската асоциация на автомобилната промишленост. „Всъщност опазването на ЕС е на първо място“.

b48f6badd2617a05c5d86f089f8cf99e MINI-last-R52-Cabrio-01

Ако Великобритания стигне до „твърд“ вариант на Brexit, това ще размести сериозно картите в европейската автомобилна индустрия. Според някои източници BMW вече обмисля варианти да прехвърли MINI в Холандия и евентуално във втора локация в Централна или Източна Европа. Nissan също ще има интерес да измести на континента поне част от производството си в Съндърланд, надхвърлящо половин милион автомобила годишно. „Още не мога да коментирам„, призна изпълнителният вицепрезидент на Nissan Тревър Ман.

„Първо, не знаем дали Brexit изобщо ще се случи. Това зависи от политицитe. Ще трябва да изчакаме развитието на нещата и да решаваме в движение“.

данни: The Observer.

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)