facebook-1563273_960_720

Facebook вече е чист и прозрачен! А дали?

14 април 2019

Технологичният гигант Facebook отново промени условията за потребителите си в социалната мрежа. През седмицата Европейската комисия и органите за защита на потребителите приветстваха актуализираните условия и услуги на социалната мрежа, с които компанията се задължава ясно да обясни как точно използва данните на своите потребители, за да развие дейностите, свързани с профилирането и да насочи реклами за финансиране на своите проекти.

Новите условия ще уточняват какви услуги Facebook продава на трети страни, основаващи се на използването на техните потребителски данни, как потребителите могат да затворят профилите си и по какви причини акаунтите могат да бъдат деактивирани.Тези нововъведения идват като цел да се постигне пълно разкриване на бизнес модела на Facebook на всеобхватен и опростен за потребителите език.

o-FACEBOOK-AT-WORK-facebook

Всичко това идва вследствие на скандала с Cambridge Analytica и разследването на платформите за социални медии през 2018 г. В резултат на Facebook ще въведе нов текст в своите Общи условия и ще обясни, че социалната мрежа не облага финансово потребителите за услугите й в замяна на съгласието им да споделят своите данни и да бъдат използвани в търговски реклами.

Условията на Facebook сега ясно ще обясняват, че техният бизнес модел разчита на продажбата на целенасочени рекламни услуги на търговци, като използва данните от акаунтите на своите потребители. Освен това след принудително действие Facebook също изменя:

- политиката си за ограничаване на отговорността и отсега нататък ще признава своята отговорност в случай на небрежност, например в случай на злоупотреба с данни от трети страни;

- правомощието му да променя едностранно условията и реда, като го ограничава до случаи, в които промените са основателни, като се вземат предвид и интересите на потребителя;

Facebook-banned-1024x576

- правилата относно временното запазване на съдържание, което е изтрито от потребителите. Такова съдържание може да бъде запазено само в специфични случаи – например по искане на изпълнителни органи – и за максимум 90 дни в случай на технически причини;

- езикът, на който се разяснява правото на обжалване на потребителите, когато тяхното съдържание е премахнато.

Facebook ще завърши изпълнението на всички ангажименти най-късно до края на юни 2019 г. Ако не изпълни своите ангажименти, националните органи за защита на потребителите биха могли да решат да прибегнат до мерки за прилагането им, включително санкции.

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)