27141-Facebook

Facebook задейства екшън-плана за промяна (част II)

13 февруари 2018

Сега е и най-доброто време да инвестирате средства във видео съдържание, което отново да подтиква аудиторията към дискусии и да си струва да бъде споделяно. Може да помислите за добавяне на текст във видеото, за да е подходящо за sound-off прегледи, особено за мобилните потребители. За да бъдат видеата ви наистина успешни, трябва да помислите как да задържите аудиторията си през първите 3 секунди. Не използвайте примамки за ангажиране, защото Facebook наказва страници, които търсят ангажираност по такъв начин. Става въпрос за призиви за гласуване, харесване, споделяне или коментиране. Вместо това се стремете да създавате автентично съдържание, което да подтикне хората да се ангажират с него спонтанно и по своя воля. Няма точна формула как да стане това, трябва да тествате различни тактики и да анализирате постоянно и в дълбочина резултатите.

Това, което винаги води до добри резултати, са забавните, образователни и вдъхновяващи видео материали, затова може да заложите на такъв вид съдържание. Но не се ограничавайте да показвате само своите продукти или организация. Споделяйте съдържание, което касае областта, в която оперирате. Видеа от типа на „Как да…“ са полезни за хората и са много споделяеми. Освен това може да помислите за някоя обществено значима тема или кауза, зад която вие или вашия бранд иска да застане и да споделите своята позиция по въпроса.

Страниците трябва да се опитат да бъдат по-активни не само в тяхната територия, но и в цялата социална мрежа. Да се следи за споменаване или коментари за продукта в тематични групи или публични потребителски профили също е начин да се ангажирате с аудиторията. Особено, ако някой се оплаква или споделя негативно мнение за бранда. Това е добра възможност за решаване на проблеми и за подобряване на имиджа.

Също така може да помислите за създаване на затворена група с тематика, свързана с вашия бизнес, но със съдържание, което да носи полза на потребителите и съответно те да я посещават и да дискутират съдържанието, което споделяте. Може да съберете всички настоящи лоялни клиенти и да ги информирате за специални продажбени предложения, съвети за експлоатация на продуктите, информация за семинари, обучения и всякакви полезни събития около вашия бранд, както и да създадете общност около него. Предимството на групите е, че получаваме нотификация всеки път, когато бъде публикувано нещо ново в тях. Естествено групите не са подходящи за всеки бизнес, затова трябва да помислите добре дали си заслужава да отделяте време и усилия в подобен вид канал и дали ще можете да дадете стойност на членове.

Bижте още: Facebook задейства екшън-плана за промяна (част I)

Instagram е друга платформа, свързана с Facebook, която предлага много добри опции за разширяване обхвата на публикациите. Като цяло в тази социална мрежа комуникацията е много по-позитивна и потребителите са по-отворени и емоционални, така че е подходящо място да комуникирате с тях. Освен стандартните публикации тук можете да използвате Story, да снимате видеа на живо и разбира се, отново да ги споделяте във Facebook, с което да гарантирате по-широк обхват на посланията, които споделяте с аудиторията.

По отношение на медийните страници въпросът стои по същия начин, но те ще усетят по-голям негативен ефект от гледна точка на това, че много онлайн издания разчитат на трафика към уебстраниците, който получаваха досега благодарение на феновете си във Facebook. Именно заради този така ценен трафик много издания използват подвеждащи или сензационни заглавия, които не съответстват на истината. Това е и една от причините Facebook да предприемат тези ограничаващи мерки, за да се филтрират качествените новини. Според Зукърбърг те ще бъдат оценявани от самите потребители и ще бъдат филтрирани според доверието, което им се гласува, както и по географски признак, т.е. съвсем логично е да виждате на първо място локални за вас новини от достоверни източници.

Както споменах вече, целта на социалната мрежа е потребителите да не бъдат пасивни читатели или зрители, а да комуникират повече помежду си. Затова основната цел на бизнеса ще бъде вече не просто да покаже своя продукт, а да въвлече аудиторията в дискусия, да я накара да говори за продукта и в най-добрия случай – да търси сама неговото съдържание.

За финал ще резюмирам в 3 точки своите, a и на целия екип на Beshared.bg, препоръки към всички, които се страхуват от промените във Facebook и не са сигурни как да управляват своите страници:

- Създавайте по-малко, но качествено съдържание, което да провокира феновете ви да го дискутират на стената ви и комуникирайте с тях открито и честно. Публикации, провокиращи дискусии, ще се радват на по-голям органичен обхват, който от своя страна става все по-ценен.

- Използвайте микс от формати и канали за комуникация, които работят най-добре пред целевата ви аудитория. Тествайте различни публикации и се развивайте непрестанно спрямо интересите на целевата си аудитория.

- Отделете бюджет за платена реклама на съдържание, което наистина да си струва парите и се насочете към привличане на правилните хора. За целта ви трябва подробен анализ на целевата аудитория и конкуренцията, така че наемете маркетингов специалист или се консултирайте с експерти в областта на Facebook рекламата, ако ви липсват необходимото време и знания.“

снимка: idg.bg

Ако сте харесали сайта ни, станете наш приятел във Facebook, за да получавате винаги нова и актуална информация.

Сподели статията в:

Още по темата

Остави своя коментар през Facebook

Публикувайте коментар

Харесвай тази страница :)